Chat by Mail: Direct uw klant te woord staan vanuit een E-mailing
LiveChat direct vanuit een Email. Onetomarket en Cloudselling hebben hun mensen, kennis en technologieën samengebracht om een unieke oplossing op de Nederlandse markt te introduceren. Veel (potentiële) klanten zoeken op internet voor het antwoord op brandende vragen en vaak kunnen deze contactmomenten met de juiste respons om worden gezet in waardevolle leads.
Verhoog Conversies door directe en persoonlijke service
De nieuwe dienst zorgt voor een substantiële toename in website traffic, het proactief benaderen van de juiste doelgroep met slimme E-mailcampagnes en de directe persoonlijke opvolging daarvan. Deze opvolging kan bestaan uit een live chat sessie als direct gevolg van een website bezoek of als conversie vanuit een verzonden Email. Binnen dezelfde workflow kunnen live chat sessies zelfs direct worden geconverteerd naar een persoonlijke telefonische opvolging. Met deze snelle en persoonlijke service wordt het maximale rendement uit klantcontacten gehaald.
Personalisatie maakt het verschil
Persoonlijke benadering is nog altijd cruciaal om in contact te komen met klanten en prospects en dit geld voor elke branche. De inzet van E-mail is hiervoor bij uitstek een (kosten) efficiënt én meetbaar middel. Het biedt de mogelijkheid om een grote klantengroep te benaderen met een persoonlijke en relevante boodschap op het juiste moment. Voorbeelden zijn o.a. de nieuwsbrief, servicemail en promotiemaling. Hierbij is uiteraard het doel van de Email om (re)actie te forceren. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het activeren van een aankoopproces, het maken van een afspraak, het starten van een proefperiode, maar ook directe aankoop.
Start live chatsessie direct vanuit Email
Tot nu toe worden Emailcampagnes gebruikt om huidige en potentiële klanten op een “persoonlijke“ manier te benaderen, omdat het een effectieve manier van klantcontact is. Doel is dat er wordt geklikt op een link in de Email. Daarmee komt men op een specifieke landingspagina, waar de klant dan uit zichzelf zou moeten converteren. In de praktijk hebben potentiële klanten echter vaak vragen of willen zij eerst meer informatie om tot een conversie te komen. Chat by Email zorgt er voor dat de klant vanuit een Email direct een live chat kan starten om haar vragen te stellen. Op deze manier wordt de klant meteen geholpen in een conversatie met een live chat operator. Hiermee wordt er voorkomen dat de klant afhaakt door een gebrek aan of het niet kunnen vinden van de juiste informatie. Stelt de klant een persoonlijk telefoongesprek op prijs? Dan kan de live chat operator hier direct actie op ondernemen.
Deze directe hulp ondersteunt klanten in hun beslismoment, waardoor zij eerder overgaan tot conversie. Chat by Email zorgt er voor dat de conversie van uw Emailcampagnes en website bezoek explosief stijgt.