4 chat fouten die je bezoekers koude rillingen bezorgen!

  • Mike
  • Geen onderdeel van een categorie
  • okt 31, 2019
  • no comments.

AAHHHHHHHH!!!!!! Potentiële klanten die mijn website verlaten. Dat moet de engste nachtmerrie zijn voor elk bedrijf. Dit is een lijst met foute chats die je klanten absoluut zullen afschrikken.

Het is een van de oudste feestdagen ter wereld, Halloween! Het is een oude Keltische viering van de geesten van de doden. De Kelten geloofden dat de geesten van degenen die in de loop van het jaar waren gestorven zich met de levenden zouden mengen voordat ze naar het hiernamaals reisden. Daarnaast bezoeken de demonen en feeën de levend om zich te mengen met de levenden. Daarom wordt Halloween in hoge mate geassocieerd met horror.

Een associatie die minder snel tot stand komt is die tussen live chat en Halloween, of live chat en horror. Echter, sommige van de dingen die we zien passeren in de live chat business komt vrij dicht bij horror als je het ons vraagt. Als u uw potentiële klanten niet wilt afschrikken, kijk dan eens naar deze 4 fouten.

1. Angstaanjagende gepersonaliseerde chatgroeten
Wij adviseren bedrijven altijd om proactief te chatten, omdat het aantal binnenkomende chats hierdoor toeneemt. Sommige bedrijven kiezen er echter voor om proactieve groeten te sturen die iets te persoonlijk zijn. Een keer kreeg ik een bericht dat zei: “Hallo Sietse, ben je weer boeken over psychologie aan het checken? Laat het me weten als je hulp nodig hebt”. Ze kenden mijn naam omdat ik een paar maanden eerder informatie vroeg over een levering. Het bericht bevatte mijn voorkeur voor psychologieboeken, omdat ik dit boek ook al eerder bezocht heb. Ik kon deze conclusie trekken omdat ik weet hoe mijn gegevens gebruikt kunnen worden. Maar sommige klanten kunnen dat niet, en als ze dat wel doen, is het nog steeds een beetje eng om op zo’n persoonlijke manier te communiceren als je het mij vraagt. Wij zijn geen vrienden mr online shop.

2. Reageer als bezoekers vragen stellen! Ze bijten niet.
Steeds meer bedrijven implementeren een live chat. Een groot deel van deze bedrijven besluit echter om de chat te bemannen met eigen medewerkers (zonder extra personeel in te huren). In veel gevallen worden deze medewerkers verondersteld om de afhandeling van chats te combineren met het andere werk, met als gevolg dat de chats niet op tijd beantwoord worden. Als u wilt dat potentiële klanten van uw website weglopen en naar uw concurrenten gaan, beantwoord dan geen vragen.

3. Aaaaah! Een pre-chat enquete
De beste manier om klanten weg te jagen, voordat je zelfs maar met hen gesproken hebt, is het gebruik van een pre-chat enquête. Prechat-enquêtes kunnen voor uw chatoperators heel nuttig zijn om informatie over de bezoeker te hebben voordat het gesprek begint, maar deze enquêtes schrikken potentiële klanten weg. Gemiddeld 55% van de bezoekers van de website verlaat de chat wanneer een prechat-enquête optioneel of verplicht is (https://www.boldchat.com/~/media/457e059b899648348348c92e4a64ac41505.pdf). Toch kiezen veel bedrijven ervoor om het te gebruiken, omdat het een eenvoudige manier is om klantgegevens te verzamelen. Persoonlijk zou ik altijd de voorkeur geven aan het direct chatten met klanten in plaats van het verzamelen van gegevens.

4. Aggressive chat operators
Agressieve chat operators
Live chat is een optimale manier om leads te genereren, omdat veel bezoekers geneigd zijn om u hun contactgegevens te verstrekken nadat u naar vragen hebt geluisterd en van antwoorden hebt voorzien. Chat operators hebben wel ervaring nodig om te weten wat het juiste moment is om contactgegevens op te vragen. Dit gaat vaak namelijk nog fout.

Dit kan uw bezoeker afschrikken en er zelfs toe leiden dat hij of zij uw website verlaat. Wanneer u alleen bent en iemand ontmoet waar je mee op date zou willen dan vraag je ook niet gelijk een mobiel nummer. Eerst maak je een praatje en leer je elkaar een beetje kennen.

Dus voor nu wensen wij u een gelukkig Halloween. Een klein advies, je kunt de kinderen die vanavond aan je deur kloppen, je vervelende vrienden of zelfs een potentiële partner afschrikken, maar schrik je potentiële klanten niet af!

Krijg maandelijks advies van onze experts in uw inbox!

Ook meer uit de toekomst van uw bedrijf halen?

Livechat op uw website of in uw mail helpt potentiële
klanten te converteren naar kopende klanten.