Account Manager

Vanuit het hart van Rotterdam zorgt het jonge, ambitieuze team van LiveChat Service jaarlijks voor een flinke groei. We groeien niet alleen in omvang, mede door recente overnames in binnen- en buitenland, maar ook in onze diensten. Zo ontwikkelen we ons van pure dienstverlener op het gebied van live chat, met ruim 250 klanten, tot software- ontwikkelaar en een data gedreven marketing bedrijf.

Om deze expansie ook commercieel verder uit te bouwen, zoeken wij een Account Manager die ervan houdt zijn mouwen op te stropen.

Als Account Manager ben je het aanspreekpunt voor onze huidige en toekomstige klanten. Samen met de klant ga jij op zoek naar hoe je meer resultaat uit hun websites of projecten kunt halen. Je weet wat er moet gebeuren om nieuwe klanten binnen te halen en maakt het verschil bij bestaande relaties. Je bent een echte goalgetter die geen kans onbenut laat om te scoren. Daarnaast werk je nauw samen met de andere afdelingen binnen LiveChat Service, omdat jij ook vindt dat verkopen niet stopt met een getekende offerte.

Enkele van je taken/verantwoordelijkheden:

  • Je zorgt voor het behouden en uitbouwen van omzetmogelijkheden

  • Je benadert actief prospects en bestaande relaties door acquisitie en volgt leads op die uit andere kanalen worden aangereikt

  • Je zorgt voor het uitvoeren van het salesplan en bedenkt creatieve acties

  • Je bent een sparringpartner voor je klanten in het verbeteren van hun resultaat

  • Je zorgt voor de juiste afstemming en goede samenwerking met je collega’s

  • Je maakt offertes, beheert de offertetrajecten en houdt de vinger aan de pols bij implementaties en evaluaties

  • Je zorgt voor heldere verslaglegging van wat je doet

  • Je werkt actief mee aan het organiseren en bemannen van netwerkbijeenkomsten, beurzen en congressen

Wie ben jij?

  • Je hebt minimaal een HBO werk- en denkniveau met relevante werkervaring in een business to business omgeving

  • Je bent van nature een echte netwerker en weet mensen te overtuigen

  • Je bent initiatiefrijk, pro-actief en scherp op signalen en kansen binnen de markt

  • Je hebt een talent voor creatieve oplossingen en deinst niet terug voor een uitdaging

  • Je hebt affiniteit of ervaring met conversational commerce en online marketing

  • Je staat stevig in je schoenen en bent commercieel tot in je vingertoppen

  • Een gezonde commerciële werkdruk (stressbestendig) en competitie is iets waar je je lekker bij voelt

Wat kun je van ons verwachten?

  • Een marktconform salaris dat bij de functie past

  • Een telefoon en laptop van de zaak

  • Een reiskostenvergoeding op basis van openbaar vervoer

  • Veel ruimte om je mening en ideeën te laten horen

  • Een ambitieus bedrijf met enorme groei in de afgelopen jaren en nog veel meer plannen voor de toekomst

  • Een uitdagende functie in een innoverende markt

Wie zijn wij?

Vandaag de dag is het hebben van slechts een website niet meer voldoende om de bezoekers van deze generatie te bekoren. Menselijke interactie speelt een sleutelrol in het succes als onderneming, zowel offline als online. De afgelopen jaren zijn zaken als social media enorm gegroeid, een teken aan de wand dat mensen behoefte hebben aan menselijk contact.

LiveChat Service biedt een alles-in-een oplossing aan waarmee niet alleen bezoekers direct en real-time worden geholpen maar ook leads worden gegenereerd en/of de verkoop wordt gestimuleerd. Onze LiveChat dienst is dus niet alleen een supportdienst, maar tevens een online marketingdienst.

Met behulp van alle informatie over het gedrag en wensen van uw bezoekers bieden wij gerichte oplossingen aan en zoeken we de interactie op het geschikte moment op voor de beste resultaten.

Dit is natuurlijk een prachtig marketing praatje, maar waar het eigenlijk op neer komt is dat ons chatoperator team 7 dagen per week 16 uur per dag klaar zit om de bezoekers van de websites van onze klanten te woord te staan met als doel de conversie van onze klanten te verhogen!

Solliciteren op de vacature van Account Manager? Voldoe je bovendien aan de vereiste kennis en vaardigheden? Stuur dan je cv en sollicitatiebrief naar pz@livechatservice.nl.

*Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Livechat: Meer dan alleen een<strong> contactkanaal</strong>

Livechat: Meer dan alleen een contactkanaal