Automatische greetings zorgen voor gesprekken met uw klant
In Maart 2017 heeft de chataccount van Tessa Sandifort 235.081x een automatisch greeting met: Hallo mijn naam is … kan ik u ergens mee helpen? gestuurd. Daaruit zijn 6399 chats gekomen. Dat is een conversie van 2,7% van de website bezoekers die een greeting hebben gekregen naar een chat gesprek. Wanneer je daarbij de bezoekers telt die uit zichzelf gaan chatten kom je op een conversie van ruim 3% van het bezoek dat een chat ingaat. De ideale manier om dus in gesprek te raken met uw (potentiële) klant.
Chat is de meest laagdrempelige manier om met uw bezoekers in contact te komen. Wij raden dan ook altijd aan uw chat pro actief te gebruiken. Daarbij kunt u zelf bekijken wanneer uw uw chat proactief laat zijn. U kunt bijvoorbeeld uw bezoekers aanspreken na 20 seconden maar wellicht is dit voor uw doelgroep wel te agressief en is 70 seconden veel beter. Dit is een kwestie van testen om te kijken wat de meeste conversie oplevert.
En zeg nou zelf het is toch vreemd dat wij bijna allemaal een website (lees: winkel) hebben online zonder personeel en er maar vanuit gaat dat de bezoeker automatisch converteert zonder dat we ze aanspreken om te helpen.