Bellen is zo 2012: waarom chatten en niet bellen?

  • John Smith
  • Geen onderdeel van een categorie
  • mei 23, 2018
  • no comments.

Technologische ontwikkelingen volgen elkaar in zo’n rap tempo op, dat telefonische klantenservice langzaamaan naar de achtergrond verdwijnt. De talloze voordelen van een chat, zorgen ervoor dat het inzetten van LiveChat de toekomst is. In dit artikel lichten wij de voordelen graag toe. LiveChat wordt voor verschillende doeleinden ingezet. Zo wordt het gebruikt om klanten beter- en vooral sneller te helpen, leads te genereren en het aantal conversies te verhogen. De chat kent echter nog meer voordelen, wij hebben ze voor u op een rijtje gezet.

Laagdrempelig

De switch van offline- naar online klantenservice is te wijten aan het feit dat het aantal mensen dat online shopt onwijs stijgt. Een logisch gevolg is dat ook deze vragen zich online afspelen. Het komt vaak voor dat mensen op deze sites geen antwoord op hun vragen krijgen en ze interesse verliezen. Een chat is in eerste instantie anoniem, waardoor de chat een laagdrempelig effect heeft. Dit is essentieel voor een hoger leads percentage. Door de klant een berichtje te sturen wek je meteen de aandacht en de klant voelt zich gehoord. Denk bijvoorbeeld aan het feit dat je door een winkel loopt, maar er is te weinig personeel om een vraag aan te stellen. Wij nemen deze taak online over, zodat de klant zich altijd gehoord voelt.

Leadgenerator

LiveChat Service zorgt ervoor dat het aantal leads fors toeneemt. Onderzoek wijst uit dat de inzet van LiveChat zelfs voor een stijging van 20 tot 25% zal zorgen. Dit komt omdat mensen niet langer hoeven te zoeken op websites en vragen meteen beantwoordt kunnen worden. Vooral bij het doen van lastige aankopen is dit belangrijk. Veel mensen hebben namelijk bij het afsluiten van een leasecontract te weinig kennis om een juiste keuze te maken, waardoor ze met veel vragen blijven zitten. Dit kan overweldigend werken en zorgt er vaak voor dat mensen afhaken.

Veel gestelde vragen automatiseren

De grote kracht van LiveChat is dat alle chats geanalyseerd worden. Deze data kan vervolgens gebruikt worden om je klanten nog beter- en sneller te woord te staan. Het antwoord op veel gestelde vragen kan namelijk aan een sneltoets gekoppeld worden. Hierdoor hoeft de chatoperator het antwoord niet te typen, maar kan het antwoord automatisch gegeven worden.

Tijd is geld

Net als in elke sector geldt ook hier dat tijd geld is. De chatoperators van LiveChat Service worden speciaal getraind om 6 verschillende chats tegelijk te onderhouden en ze binnen 30 seconden beantwoorden. Cijfers die je met een telefonische klantenservice nooit kan realiseren. Onze LiveChat Service ontzorgt niet alleen uw bedrijf, wij kunnen u ook zo efficiënt mogelijk helpen om meer leads te bezorgen.

Krijg maandelijks advies van onze experts in uw inbox!

Ook meer uit de toekomst van uw bedrijf halen?

Livechat op uw website of in uw mail helpt potentiële
klanten te converteren naar kopende klanten.

LiveChat Service maakt gebruik van cookies

LiveChat Service gebruikt cookies (en andere technieken) en verzamelt daarmee informatie over het gebruik van de website zodat we deze kunnen analyseren en verbeteren. Daarnaast zetten wij cookies voor social media in, om er voor te zorgen dat je voor jou relevante informatie en advertenties te zien krijgt. Wil je meer weten over deze cookies? Klik dan op "Meer informatie". Door gebruik te maken van deze website of door hiernaast op akkoord te drukken, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies en het verzamelen van informatie aan de hand daarvan door ons en door derden op onze website. Wil je niet alle soorten cookies toestaan? Klik dan op "Cookie instellingen aanpassen".

Privacyverklaring | Sluiten