Blog overzicht

Livechat is een nieuw en snelgroeiend klantcontact middel. De kracht van livechat en redenen voor gebruik zijn daarom nog niet bij iedereen bekend. Met de tienduizenden chats die wij voor onze klanten doen halen we veel waardevolle informatie binnen. Hoe livechat kan helpen bij het genereren van leads, verbeteren van websiteconversie en bieden van de beste service is waar wij in deze blog aandacht aan schenken.

Chatten zonder ticketing systeem

Chatten zonder ticketing systeem

Website bezoekers ieder moment voorzien van een snel en helder antwoord. Dat is waar chatten om draait. De regel is dat bezoekers binnen 30 seconden reactie dienen te krijgen. Een totaal ander verwachtingspatroon dan bij andere vormen van digitaal klantcontact (e-mail, Facebook Messenger en WhatsApp). Daar is een responsetijd van 5 minuten (Facebook Messenger en…

Meer lezen »
6 nieuwe mogelijkheden van livechat (software) die je nog niet kende

6 nieuwe mogelijkheden van livechat (software) die je nog niet kende

Er valt de laatste tijd steeds meer te lezen over livechat en chatbot. Waar de hype rondom de chatbot de afgelopen jaren heel groot was, is men toch wat sceptischer geworden. Niet geheel onterecht, want als je beide contactkanalen naast elkaar legt blijkt de menselijke variant consumenten beter te helpen. Moeten we de chatbot nu…

Meer lezen »

Krijg maandelijks advies van onze experts in uw inbox!

Website bezoekers zoeken vaker de chat

Website bezoekers zoeken vaker de chat

Meer bedrijven en organisaties zetten chat in. Dat blijkt niet alleen uit het aantal chat vensters op websites, maar ook uit het verwachtingspatroon van website bezoekers. Dat het verwachtingspatroon verandert herleiden wij uit onze chat data. De data laat zien dat website bezoekers vaker uit zichzelf het chat venster opzoeken. Minder vaak wordt er pas…

Meer lezen »
Cobrowser innoveert sneller met individuele testomgeving

Cobrowser innoveert sneller met individuele testomgeving

Cobrowser ontwikkelt als onderdeel van LiveChat Service chatsoftware. Onze Cobrowser development omgeving heeft de beschikking gekregen over individuele testomgevingen voor iedere developer. Hierdoor kunnen verschillende onderdelen en features van de software waar we aan werken tegelijkertijd worden getest, en innoveren we dus sneller. Veel nieuwe features staan voor de deur, maar development gaat gepaard met…

Meer lezen »
Digitaal klantcontact: winter versus zomer

Digitaal klantcontact: winter versus zomer

We hebben de eerste extreem warme dagen van het jaar er alweer op zitten. In sommige delen van het land was er zelfs sprake van een hittegolf. Voor ons is dit altijd een interessant moment om te kijken of er wat verandert in het gebruik van onze livechat dienst. Wij zien namelijk dat het weer,…

Meer lezen »
Livechat: Meer dan alleen een<strong> contactkanaal</strong>

Livechat: Meer dan alleen een contactkanaal