Uw antwoorden op iedere vraag

In de laatste jaren zijn er op gebied van de gezondheidszorg heel wat veranderingen geweest. De invoering van de marktwerking in de zorg heeft er bijvoorbeeld voor gezorgd dat met name het aantal privéklinieken sterk toeneemt. Dit houdt niet alleen in dat er meer vraag is naar gespecialiseerde behandelingen, maar ook dat de concurrentie tussen klinieken onderling steeds sterker wordt. Het is hierdoor belangrijk om u te onderscheiden. Allereerst doet u dit door het aanbieden van kwalitatieve zorg, maar ook een live chat is hier een goed voorbeeld van.

Privékliniek en live chat functie

De keuze voor een privékliniek wordt vooral gebaseerd op vertrouwen. Een behandeling is niet niks en dat wilt u natuurlijk zo goed mogelijk laten gebeuren. Dit vertrouwen kunt u als privékliniek geven door helder en transparant te zijn, maar dit zal uw kliniek niet onderscheiden van uw concurrenten. Elke privékliniek zal namelijk zijn eigen kwaliteiten benadrukken en zo transparant mogelijk zijn. Wat u echt zal onderscheiden is het leggen van contact. Hiermee kunt u vertrouwen kweken en de zorgen van uw websitebezoekers wegnemen. Vooral als het gaat om behandelingen vinden veel mensen het niet prettig om te bellen en hun klachten te bespreken. Een chatgesprek is een laagdrempelige manier om geheel anoniem vragen te stellen en direct antwoord te krijgen.

Livechat zorgt voor conversies

De flinke groei in vraag naar DBC’s bij privéklinieken, zal er ook voor zorgen dat er meer bezoekers naar uw website komen. Deze bezoekers moeten natuurlijk ook tot een conversie leiden. De conversie van een bezoek naar een contactopname is bij livechat erg hoog vanwege de anonimiteit, de snelheid van het contact en de laagdrempeligheid. Een onderzoek van Boldchat toont aan dat bezoekers die chatten 2,8 keer eerder converteren dan bezoekers die geen gebruik maken van een chat. In het geval van privéklinieken staat een conversie bijna altijd voor het inplannen van een afspraak. Het adequaat gebruiken van de livechat betekent dus automatisch dat meer traffic garant staat voor meer conversie.

Zeker wanneer u veel informatie op uw website hebt staan, kan het voor de bezoeker lastig zijn om antwoord op vragen te krijgen of om de juiste informatie te vinden. Dit is voor zowel het bedrijf als de bezoeker ontzettend vervelend. Dit kan er namelijk voor zorgen dat de klant afhaakt en naar de website van een van uw concurrenten gaat. Op dit soort momenten biedt een livechat uitkomst. Hier worden namelijk veel vragen gesteld over verzekeringen of doorverwijzingen van de huisarts. Hele belangrijke informatie wat niet op een website mag ontbreken. Toch zorgen deze vragen er in een livechat vaak voor dat er een afspraak gemaakt wordt.

Kennis over chat bijspijkeren? Download hier onze whitepapers.
Chat inzetten voor privéklinieken
Chat inzetten voor privéklinieken
Beantwoord meer vragen
Beantwoord meer vragen

Chat voor een privékliniek