CCO @ Conversation24

Als LiveChat Service hebben we de afgelopen jaren een flinke groei doorgemaakt en zijn we van leverancier van uitsluitend chat bemanning uitgegroeid tot conversational service provider onder de naam Conversation24. Met onze CPaaS (Conversational Platform as a service) oplossing nemen wij een prominente positie in als het gaat om online klantcontact. Hierbij combineren wij CPaaS, FinTech, Mobile Messaging en MarTech in één aanbod. Mede door samenwerkingen aan te gaan met wereldwijde partners verwachten we komend jaar wederom een flinke expansie.     

Om deze expansie ook commercieel in goede banen te leiden, zoeken wij een CCO die ervan houdt de mouwen op te stropen. 

Als CCO maak je onderdeel uit van de directie, die verder bestaat uit een CEO en COO. Je bent vanuit deze positie mede verantwoordelijk voor het commerciële en marketingbeleid van de groep bedrijven binnen Conversation24 en neemt hiermee een deel van de taken over van de CEO, welke zich meer zal richten op internationale partnerships. Je geeft leiding aan een internationaal team dat zal bestaan uit circa 10 sales en marketing professionals, waarbij je zelf mede verantwoordelijk bent voor de samenstelling. Je bent een bouwer en organisator en wordt blij van het creëren van nieuwe business. Je gelooft dat je van zelf doen het meeste leert en fungeert dan ook als meewerkend voorman. Zo bouw je aan een team dat de toegevoegde waarde van klantcontact, in de breedste zin van het woord, goed weet over te brengen op potentiële klanten, van kleinbedrijf tot multinational.

Enkele van je taken/verantwoordelijkheden:

  • Je geeft leiding aan de sales en marketing disciplines, die je organiseert en verder uitbouwt, waarbij je zelf de dagelijkse leiding hebt en participeert in de activiteiten.
  • Je bouwt aan je netwerk van prospects en bouwt bestaande relaties uit.
  • Je draagt zorg voor een gedegen sales en marketing plan en ziet toe op de uitvoering daarvan.
  • Je bent een sparringpartner voor je klanten, collega’s en de andere directieleden.
  • Je zorgt voor de juiste afstemming en goede samenwerking in je team.
  • Je beheert en beheerst de offertetrajecten en houdt de vinger aan de pols bij implementaties en evaluaties.
  • Je zorgt voor heldere verslaglegging en stuurt bij waar dat nodig is.

Wie ben jij?

  • Je hebt meerdere jaren gewerkt als Directeur, waarbij sales en marketing in een technologische omgeving, bij voorkeur SaaS, tot je verantwoordelijkheden behoorde.
  • Je wilt graag weer ‘met je voeten in de modder’ om je ervaring te gebruiken bij het meebouwen aan Conversation24.     
  • Je hebt ervaring met commercieel relatiebeheer van zowel kleine als grote accounts.
  • Je bent een bouwer en een echte teamspeler die graag het voortouw neemt.
  • Je hebt een talent voor creatieve oplossingen in bedrijfsvoering en deinst niet terug voor een uitdaging. 
  • Je hebt affiniteit of ervaring met conversational commerce.
  • Je staat stevig in je schoenen en bent commercieel tot in je vingertoppen.
  • Je bent een echte doener die niet afwacht, maar gewoon aan de slag gaat.

Solliciteren op de vacature van CCO? Stuur dan je cv en motivatiebrief naar hr@conversation24.com

*Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Livechat: Meer dan alleen een<strong> contactkanaal</strong>

Livechat: Meer dan alleen een contactkanaal