Complex karakter van leasebranche sluit aan bij livechat
De leasebranche wordt gekenmerkt door een complex karakter. Er zijn veel verschillende leasevormen met ieder eigen voorwaarden, voordelen en nadelen. Dit betekent dat mensen die op zoek zijn naar een leaseovereenkomst veel vragen hebben. Het is voor leasemaatschappijen een hele opgave om deze informatie voor alle potentiële klanten helder en overzichtelijk te presenteren. Daarnaast zijn mensen op het internet vluchtig, ze willen snel het antwoord op een vraag vinden. Daarom kiezen steeds meer leasemaatschappijen voor een manier om website bezoekers via een laagdrempelige manier te helpen met vragen; die manier is livechat.
Het gesprek:
In deze chat voor een leasemaatschappij zien we dat de bezoeker het gesprek begint met een inhoudelijke vraag over de leasevorm financial lease. Onze chatoperator beantwoordt de vraag en levert aanvullende informatie over een aanbetaling bij startende ondernemers. De bezoeker krijgt te horen dat die in aanmerking kan komen voor een financial lease en geeft aan het aanbod te gaan bekijken. De chatoperator haakt hierop in door aan te geven dat er bij iedere dealer in het land kan worden geleaset. Een natuurlijk moment om een USP aan de potentiële klant te communiceren.
Het resultaat van de chat is dat de bezoeker wordt begeleid naar de volgende fase van het aankoopproces, het bekijken van het aanbod. Livechat converteert bezoekers op deze manier door snel en helder vragen te beantwoorden. De bezoeker heeft in minder dan drie minuten geïnformeerd met belangrijke informatie over zijn gewenste leasevorm.