Download whitepaper

Over de belangrijke aspecten van livechat verspreiden wij graag onze kennis. Deze kennis halen wij uit de honderdduizenden chats die wij tot nu toe hebben gevoerd. Het verspreiden van onze kennis doen we onder andere in de vorm van whitepapers. De whitepapers die wij schrijven zijn gericht op de algemene onderwerpen over livechat. Daarnaast zijn er whitepapers geschreven voor branches die in ons klantenbestand goed vertegenwoordigd zijn. Hier kunnen wij veel over vertellen en toelichten waarom wij deze branches zo goed kunnen helpen.

Algemeen

In de whitepapers met een algemeen onderwerp bespreken wij onder andere hoe livechat invloed heeft op de conversie op uw website. Daarnaast leggen wij de voor- en nadelen van het uitbesteden en risico’s van zelf chatten naast elkaar. En wij maken een vergelijking tussen livechat en de geautomatiseerde variant chatbot.

Conversie Conversie

Bedrijven investeren in meer traffic naar de website, maar wat gebeurt er dan? Krijgen mensen antwoord op hun vraag? Met livechat gaat u het gesprek aan met deze potentiële klanten waardoor uw conversie toeneemt.

Livechat uitbesteden Livechat uitbesteden

Veel mensen vragen zich af: “Waarom zou ik de chat uitbesteden als ik alle kennis in huis heb?” Uw chat wordt bemand door getraind personeel van 09:00-23:00 7 dagen per week. Zelf chatten brengt veel risico’s met zich mee en is duurder wanneer extra personeel nodig is.

Livechat versus chatbot Livechat versus chatbot

Chatbot is de geautomatiseerde versie van livechat en lijkt bezig aan een opmars, maar het contactmiddel kent nog vele gebreken. Lees in dit whitepaper de sterktes en zwaktes van beide contactmiddelen ten opzichte van elkaar.

Branches

Met livechat focussen wij op iedere branche! Iedere organisatie of bedrijf met een website kan baat hebben bij het inzetten van livechat. Hier trekken wij dus geen grenzen. Wel zijn er enkele branches die beter vertegenwoordigd zijn binnen ons klantenbestand. Waarom deze branches zo goed aansluiten bij livechat wordt uitgebreid toegelicht in de whitepapers.

Automotive Automotive

Binnen de automotive branche wordt er veel geld uitgegeven aan online-advertenties. Maar hoe zit het met de conversie op deze websites? Worden bezoekers op de website wel genoeg geholpen?

Lease Lease

De leasemarkt neemt ontzettend hard toe in volume. Dé manier om de stijgende vraag naar leaseauto’s op te vangen is door potentiële klanten te woord te staan waar ze zich oriënteren. Dit kan in één klap worden gecombineerd door middel van livechat.

Makelaars Makelaars

De concurrentie binnen de makelaarsbranche neemt toe, onderscheidend vermogen is gewenst. Snel en laagdrempelig contact is wat binnen deze branche van grote waarde kan zijn om potentiële klanten direct te aan u te binden.

Nieuwbouw Nieuwbouw

De toenemende vraag naar nieuwbouwprojecten heeft als neveneffect dat de telefoon roodgloeiend staat en er veel e-mails binnenkomen. Livechat biedt in zulke situaties soelaas doordat het inkomend telefoon- en mailverkeer reduceert.

Opleidingen & Cursussen Opleidingen & Cursussen

Nederland behoort tot de best presterende landen wat betreft doorstuderen in de vorm van cursussen. Voor cursusaanbieders van belang om zich in dit grote aanbod te onderscheiden en geïnteresseerden zo goed mogelijk te helpen.

Privéklinieken Privéklinieken

Anonimiteit is een belangrijk aspect bij de contactopname met privéklinieken. Naast het feit dat livechat anoniem is zijn er meerdere voordelen te benoemen waarom het contactmiddel goed aansluit bij privéklinieken.

E-commerce E-commerce

Het aantal webwinkels neemt toe. Tegelijkertijd worden de klanten veeleisender. Maar webwinkels hebben geen personeelsleden zoals in een fysieke winkel om klanten te woord te staan. Met het gebruik van livechat is het wel mogelijk om deze vorm van service te leveren.