Extern leads inkopen is een dure vorm van marketing
Extern leads inkopen is een dure vorm van marketing. Waarom haalt u niet meer kwalitatieve leads uit uw eigen website?
Koopt u dure leads die u onvoldoende opleveren? Dat is niet nodig. U kunt namelijk gemakkelijk meer kwalitatieve leads uit uw eigen website halen! Met Livechat realiseren wij 20 – tot 30 procent, en in sommige gevallen zelf 40 procent, meer leads bij onze klanten. Omdat u met livechat zelf de gegevens verzameld, heeft u ook zelf invloed op de kwaliteit van de leads. In dit artikel laten wij u dan ook graag zien hoe u met behulp van livechat meer kwalitatieve leads via uw eigen website behaalt.
Investeer in kwaliteit en kwantiteit
Een ding is zeker: het ophalen van meer leads kost u veel geld. In hoeverre deze leads kwalitatief goed zijn en in hoeverre deze methode efficiënt is, verschilt echter sterk. Goede leads bevatten veel informatie, maar kosten u doorgaans ook veel geld. Wanneer u besluit zelf leads te genereren, heeft u de kwaliteit én de kosten zelf in de hand. Maar hoe maakt u gemakkelijk de overgang van het opkopen van externe leads, naar het genereren van uw eigen leads?
Zelf kwalitatieve leads genereren met livechat
Livechat brengt u in contact met uw eigen website bezoekers. Een contactkanaal als livechat wordt intensief gebruikt, aangezien bezoekers altijd op zoek zijn naar ondersteuning. De laagdrempeligheid van livechat draagt bij aan meer klantcontact en daarmee vergroot het de kans op leads. De specifieke vragen van de bezoeker helpen tenslotte met het in kaart brengen van specifieke wensen, waarop de chatoperator efficiënt kan inspelen. Met het bieden van gerichte support wordt ook de bereidheid van de bezoeker vergroot om contactgegevens af te geven. Dit proces draagt actief bij aan het genereren van leads van hoge kwaliteit.
Veel leads genereren met livechat
Livechat levert niet alleen kwalitatief goede leads, maar bezorgt uw bedrijf ook kwantitatief meer leads dan een regulier contactformulier. De laagdrempeligheid, proactiviteit, anonimiteit en mogelijkheid om buiten kantoortijden te chatten, zorgen voor een enorme hoeveelheid aan chats. Door bezoekers op gepaste wijze support te bieden, kunt u uit al deze chats veel leads genereren. Wij realiseren bij onze klanten 20 – tot 30 procent meer leads dan onze klanten deden zonder livechat. In sommige gevallen kan livechat zelfs leiden tot het behalen van 40 procent meer leads.
Conclusie
Kortom, bedrijven investeren onnodig veel geld in het kopen van externe leads zonder kwaliteitsgarantie, terwijl zij deze met behulp van livechat gemakkelijk kunnen behalen op de eigen website. Kosten en kwaliteit liggen daarmee geheel in eigen hand en het is veel efficiënter! Een extra voordeel is dat u uw website bezoekers direct service verleent, waardoor de kans op terugkeer van deze bezoekers vergroot wordt.