Geen verkoopkans gemist

Meer dan alleen een contactkanaal

Livechat is meer dan een contactkanaal. Het is niet voor niets de titel van het boek dat wij publiceerden begin 2017. De chat staat iedere dag aan van 09:00 tot 23:00, maar wij doen meer dan chatten. Via de chat krijgen wij ontzettend veel informatie binnen die van zeer grote waarde kan zijn. Dat betekent wel dat chats goed moeten worden geanalyseerd. Wij sturen de chats niet alleen door, maar denken ook mee met onze klanten en bieden op die manier een service die verder gaat dan een contactkanaal. Denk hierbij aan veel dezelfde vragen en opmerkingen over technische problemen op de website. Dit is informatie die wij als geen ander snel kunnen doorspelen.

Werken met een ‘levend’ document

Niet alleen het doorspelen van belangrijke informatie is onderdeel van de meerwaarde die wij leveren. Het kan soms voorkomen dat wij op een vraag geen antwoord hebben. In zulke situaties geven wij de websitebezoeker die chat de mogelijkheid te worden gebeld of gemaild. Het antwoord en de vraag waar geen antwoord op kon worden gegeven wordt achterhaald en toegevoegd aan de FAQ. Op deze manier is de FAQ altijd in beweging en kunnen er altijd vragen met bijbehorende antwoorden aan worden toegevoegd en aangepast.

Betere verkoopresultaten

Op het moment dat uw klanten en websitebezoekers merken dat u een betere service levert, zult u merken dat de verkoopresultaten verbeteren. Onderzoeken in verschillende branches hebben namelijk een relatie aangetoond tussen klanttevredenheid en gedragsloyaliteit. Oftewel: tevreden klanten kopen en blijven u trouw, en ontevreden klanten lopen weg.

Livechat: Meer dan alleen een <strong>contactkanaal</strong>

Livechat: Meer dan alleen een contactkanaal