Genoeg bezoekers te weinig conversie
Sommige van jullie kennen het vast wel. U maakt reclame voor uw nieuwe website (waar bijvoorbeeld laptops worden verkocht). De nieuwe bezoekers stromen de website op en de champagneflessen worden al uit de kast gehaald. Helaas! Zoveel mensen op de website en toch maar één laptop verkocht. Waarom is dat nou? Het is heel simpel, niet alle bezoekers die op uw reclames afkomen zijn goede bezoekers. Zo willen sommige prijzen vergelijken, andere zoeken niet naar een nieuwe maar een 2e hands laptop en weer anderen willen opscheppen met de specificaties van hun nieuwe laptop.
Wat valt hier aan te doen? Onderzoek!
Doe onderzoek naar uw klanten. Waar kunt u ze vinden? Wat vinden ze interessant? Wat lezen ze? Zitten ze op Facebook of Twitter? Kwamen ze via google op uw site of typten ze deze meteen in. Maak gebruik van hetgeen wat u hebt uitgevonden. Focus u op de plaatsen waar uw klanten voornamelijk kijken. Maak de reclame gericht en op het niveau van uw klanten. Bezoekers zijn leuk, klanten leveren het geld op.
Hieronder zeven tips om van bezoekers klanten te maken.
Tip 1: Zorg dat uw website snel is.
Bezoekers willen snelle websites, al moeten ze drie seconden wachten verlaten vele de website al. Het overgrote deel van de mensen haat een trage website. Deze mensen zullen ook niet meer terugkomen en uw site afraden bij vrienden en familie. Zonde!
Tip 2: Leg aan uw klanten uit waarom ze bij u moeten kopen.
Dit is niet simpelweg “wij hebben de beste laptop”, waarom is dat zo? Beargumenteer waarom u beter bent dan uw concurrenten. Prijs, Kwaliteit, Klantvriendelijkheid?
Tip 3: Zorg dat uw website er betrouwbaar uitziet.
Mensen houden van een veilig gevoel. U wilt uiteraard liever iets kopen in de winkelstraat dan drie steegjes door te moeten voordat u in een donkere winkel staat. Hetzelfde geld voor uw website, laat uw SSL certificaat zien en geef uw website een vriendelijke look.
Tip 4: Maak het makkelijk dingen te vinden.
Mensen zijn tegenwoordig lui en druk. Het internet heeft gezorgd dat we alles met een klikje kunnen vinden. Al kan uw website dat niet verliest u al snel 50% van uw bezoekers. Test u website op ‘user experience’, alles wat gebruikers irritant vinden kunt u vervolgens verbeteren.Het beste is dit te laten testen door uw klanten. De kans is groot dat zij veel sneller geïrriteerd zijn dan jij.
Tip 5: Test dingen uit.
Probeer dingen uit met uw website. Kleine veranderingen kunnen soms grote gevolgen hebben. Test uit wat op jou website het beste werkt.
Tip 6: Zorg voor proactieve klantenservice.
Het is nooit fijn als een bezoeker uw website verlaat. Al is dit echter een betalende klant is het bijna deprimerend. Zorg ervoor dat de mensen die daadwerkelijk bij u kopen dit ook blijven doen. Betalende klanten verliezen is niet alleen zonde en onnodig, het is ook lui.
Zoals u zojuist heeft gelezen kunt u een klant door veel factoren verliezen. Om een grip te krijgen op deze problemen moeten ze snel gevonden en opgelost worden. De beste manier om deze te achterhalen is door proactieve klantenservice te gebruiken. Met proactieve klantenservice helpt u vaak een probleem de wereld uit voordat het ontstaat. De makkelijkste manier om uw klanten proactief te benaderen is een live chat te implementeren. Hiermee kunt u zelf uw klanten aanspreken wanneer ze te lang op één pagina zijn. Mogelijk komen ze er niet uit of zijn ze naar een ander tabblad en uw site alweer vergeten. Dankzij de interactie komt de focus weer op uw site. Een andere mogelijkheid is om ze hulp aan te bieden zodra ze de website opkomen. Hierdoor geeft u aan dat u openstaat voor de meningen van uw klanten en dat u klantvriendelijk bent.
Dit is een voorbeeld van een verouderd klachtenformulier. Formulieren als dit zorgen vaak voor nog meer irritatie.
Tip 7: Help uw klant bij de verkoop.
Al staat u in de winkel komt er vaak al snel een verkoper naar u toe. Online is dit tegenwoordig niet anders. Mensen verwachten goede en snelle service, niet een urenlang telefoongesprek voor wat informatie.
De meeste websites maken nog gebruik van de telefoon of een formulier dat moet worden ingevuld voor extra informatie. Dit proces is voor veel mensen echter teveel moeite of te onbetrouwbaar. Met een live chat kunt u klanten iedere stap van de weg helpen en eventuele vragen meteen beantwoorden. Daarnaast kunt u bij twijfelende klanten vaak nog gegevens achterhalen om ze meer informatie toe te sturen. Met deze leads kunt u veel bezoekers alsnog converteren.
Conclusie:
De klim naar een goede website is lang en zwaar. Ieder stapje dat gezet wordt moet worden uitgedacht en het juiste pad moet worden gekozen. Er moet veel worden getest en eventueel moet u hier en daar weer terug naar beneden om een andere manier te vinden. Wij van www.LiveChatService.nl kunnen u hierbij helpen. Door middel van ons professionele team, onze proactieve houding en onze ervaring helpen wij u snel naar de top. Ons doel is om u te helpen. Wij staan uw klanten te woord, converteren ze en halen leads voor u binnen. Wees uw concurrenten voor met de nieuwste, beste klantenservice. Wilt u zien hoe een live chat op uw website eruit zou zien, ga naar www.livechatservice.nl/preview