Goedlachse ondernemer resulteert in goede lead
Onze chatoperators maken van alles mee. Dat kan haast ook niet anders met meer dan een paar duizend chats per dag. Om u een beeld te schetsen van de werkzaamheden die onze chatoperators verrichten lichten wij in deze rubriek onze grappigste, raarste, beste en meest opzienbarende chats toe. Voor u een kijkje achter de schermen bij onze chatoperators. Uiteraard worden de namen en contactgegevens in de chat niet in beeld gebracht.
Gesprek:
In dit gesprek van de week kijken we terug op een chat waarin een bezoeker op zoek is naar een vrachtwagen. De vraag van de chatoperator of de bezoeker een ondernemer is lijkt hierdoor overbodig. De leasemaatschappij waar deze chat voor is gedaan leaset echter niet aan particulieren, dus enige zekerheid op dit vlak is vereist voor onze klant. Gelukkig lacht de bezoeker erom en verliest het gesprek enige formaliteit. Vervolgens geeft de bezoeker aan dat hij/zij verschillende offertes aan het vergelijken is, oftewel concrete interesse. Op dit moment is het zaak contactgegevens te verzamelen en is het aan onze klant de lead om te zetten in een sale.
Achtergrond:
De leasemaatschappij waar deze chat voor werd gedaan biedt ondernemers de mogelijkheid te leasen bij iedere dealer in Nederland. De chats voor deze klant zijn voornamelijk gericht op het genereren van leads, aangezien het grootste deel van de bezoekers al een concrete interesse heeft. Vaak is zelfs al een keuze voor een bepaalde auto, of in dit geval vrachtwagen, gemaakt. De opdracht van onze chatoperators is om deze bezoekers vast te houden door het gesprek aan te gaan. Het laagdrempelige contact van livechat is een belangrijke factor die ervoor zorgt dat meer bezoekers in contact met u komen en zich aan uw bedrijf binden. In tegenstelling tot een contactformulier vindt er direct contact plaats dat resulteert in meer leads en meer tevredenheid bij uw potentiële klanten.