Hoe een LiveChat je beveiliging verbetert
Als je gebruik maakt van een online inlogsysteem, dan zullen er geheid mensen zijn die toegang proberen te krijgen tot een account dat niet van hen is. Het is aan de klantenservice om over de veiligheid van je website te waken.
Hackers die toegang willen krijgen tot een account gebruiken hiervoor niet altijd brute kracht. Sterker nog, het is makkelijker en effectiever om een overtuigend verhaal op te hangen aan de klantenservice en zo informatie los te peuteren dan om een server te kraken.
Ongeautoriseerde toegang tot een online account brengt een hoop narigheid met zich mee. Niet alleen is de privacy van de klant verloren; vaak zijn er ook andere belangrijke gegevens opgeslagen waar de hacker mee aan de haal gaat.
Wanneer accounts of een database worden gehackt, levert dat een hoop negatieve publiciteit op voor jouw bedrijf.
Het aanbieden van een live chat optie op de site verbetert de veiligheid van je site en garandeert dat enkel de eigenaar van een account toegang krijgt.
Controleer de klantengegevens
De eerste stap die een live chat medewerker kan zetten om te bepalen of een aanvraag daadwerkelijk van de eigenaar van het account is, is het controleren van de locatie.
Wanneer er bijvoorbeeld klantengegevens worden opgevraagd van een Duitse klant door een persoon uit China dan gaan er bellen rinkelen.
In onze managed live chat zien onze medewerkers automatisch de geo-locatie gegevens van iedere bezoeker die een gesprek aangaat. Deze gegevens vergelijkt de chat operator dan met de gegevens in de database.
Onze live chat biedt integratie opties met de meeste belangrijke CRM diensten. Hiermee is het mogelijk om informatie uit de CRM database te tonen aan de live chat medewerkers tijdens een gesprek indien dit nuttig is.
Voor extra beveiliging kun je van te voren de bezoeker ook een vraag stellen zoals “Geef s.v.p. het ordernummer van je laatste bestelling” waarbij het antwoord wordt vergeleken met de informatie in het CRM systeem.
Loop het verhaal na
De live chat operators van onze bemande live chat service hebben ook toegang tot de message sneak-peek feature. Met deze feature kan worden gezien wat de bezoeker invult voordat het bericht uiteindelijk wordt ingediend.
Wanneer een bezoeker regelmatig zijn of haar verhaal aanpast om meer overtuigend over te komen dan is het raadzaam om extra vragen te stellen ter verificatie. Als je bijvoorbeeld vraagt waarom de creditcard gekoppeld is aan een ander land dan hun huidige geografische locatie zullen fraudeurs zich hier uit proberen te praten.
Volgens Jonathan Yarbor, CTO van NodeCraft Hosting, zijn met behulp van de combinatie van een message sneak-peek en het vergelijken van geo-locatie informatie al een hoop fraudeurs tegen de lamp aangelopen.
Betere beveiliging dankzij LiveChat Service
De extra features in een live chat maken het mogelijk om fraudeurs sneller te ontdekken waardoor de beveiliging van je dienst toeneemt en je klantenservice minder tijd kwijt is aan oplichters.
Verder is het natuurlijk belangrijk om er voor te zorgen dat de rest van de beveiliging van de site ook in orde is en je ogen en oren open te houden. Fraudeurs zijn vaak zeer gehaaid en vinden telkens nieuwe manieren uit om te krijgen wat zij willen.