Hoe starten wij met nieuwe klanten

  • Fabian Schotel
  • Informatie
  • nov 30, 2017
  • no comments.

Op het moment dat u klant wordt bij LiveChat Service komt u in het implementatietraject terecht. Dit traject bestaat uit drie onderdelen: 1. het maken van de Frequently Asked Questions lijst en inwerken van de chatoperators, 2. het technische aspect en 3. een hotline van twee weken voor eventuele vragen.

1. Frequently Asked Questions en inwerken van de chatoperators

Stap één is het maken van de Frequently Asked Questions lijst. Dit is een heel belangrijk onderdeel van het inwerkingstraject. De chatoperators gaan als leek uw website doorspitten op zoek naar zoveel mogelijk vragen die uw echte websitebezoekers mogelijk ook gaan stellen. Met de informatie op de website worden vervolgens de antwoorden op deze vragen gegeven. Het idee hierachter is dat wij zo direct de chatoperators trainen en bekend laten worden met de materie. Zo leveren wij de klant een FAQ die voor 80% klaar is. Het enige wat de klant hoeft te doen is controleren en aanvullen.

2. Technische aspect

Het technische aspect is het plaatsen van het script van de chat zodat deze op uw website in de footer terecht komt. De chatoperator die in het chatvenster op uw website terecht komt is een fictief persoon. Hier moeten dus een foto en naam voor komen. Het is verstandig deze zo goed mogelijk aan te laten sluiten bij uw doelgroep en dienst of product die u levert. Dit zijn de details die extra veel chats kunnen opleveren.

3. Hotline voor twee weken

Op het moment dat de FAQ in orde is en de chat in gewenste vorm op de website staat kunnen we live. In de eerste twee weken is er een contactpersoon nodig die paraat staat om te helpen met onvoorziene vragen. De FAQ kan tot in de puntjes zijn voorbereid, maar in het begin is de kans groot dat er vragen voorbijkomen die niet waren voorzien. Deze vragen en bijbehorende antwoorden worden vervolgens direct opgenomen in de FAQ.

Pilot 3 maanden

Wij werken met een pilot van drie maanden. Dit doen we omdat onze chatoperators ongeveer zes weken de tijd nodig hebben om volledig bekend te worden met de materie. Daarnaast is dit een periode waarin de FAQ wordt verfijnd en verdere puntjes op de ‘i’ kunnen worden gezet. Het tweede deel van de drie maanden is voor de klant om te zien en ervaren wat het effect van de livechat is.

Ook meer uit de toekomst van uw bedrijf halen?

Livechat op uw website of in uw mail helpt potentiële
klanten te converteren naar kopende klanten.