Interview: chatoperator Nicole

  • Sietse
  • Interview
  • jan 08, 2018
  • no comments.

Wij vinden het belangrijk om te investeren in goed en getraind personeel. Zo kunnen wij al onze klanten namelijk de garantie bieden dat alle chats van hoge kwaliteit zijn. Wij kunnen u dan ook vol trots mededelen dat wij een nieuwe chatoperator aan ons getrainde team hebben toegevoegd.

Nicole Frederiks is 23 jaar en woonachtig in Rotterdam. Hier heeft zij drie jaar commerciële economie gestudeerd op de Hogeschool Inholland om vervolgens geschiedenis te studeren aan de Erasmus Universiteit. Nicole heeft voordat zij ons team kwam versterken verschillende bijbaantjes gehad in diverse branches. Zo heeft zij bijvoorbeeld bij de Rotterdamse Taxi Centrale gewerkt. Hier heeft zij vooral administratieve werkzaamheden verricht.

Na haar opleiding geschiedenis bleven commerciële werkzaamheden haar toch trekken. In haar zoektocht naar een passende baan kwam Nicole een vacature van LiveChat Service tegen. Deze vacature trok meteen haar aandacht omdat chatoperators met een groot aantal mensen in contact komen en geen een dag hetzelfde is. Een chatoperator werkt voor diverse bedrijven waardoor de werkzaamheden erg afwisselend blijven. Nicole stuurde vervolgens vol enthousiasme een sollicitatiebrief en nog dezelfde dag werd ze gebeld om de volgende dag op gesprek te komen.

Tijdens haar gesprek voelde Nicole zich meteen thuis en kon ze zichzelf zijn. Iets wat voor haar ontzettend belangrijk is. Al na anderhalve dag proef chatten bleek Nicole veel gevoel te hebben voor het werk als chatoperator. Ze liet al snel zien dat meerdere chats tegelijk haar niet van haar stuk brengen en vanaf dat moment is direct besloten om Nicole aan ons geliefde team van chatoperators toe te voegen. Alle vaardigheden die zij heeft geleerd tijdens haar studie en voorgaande banen komen ook bij LiveChat Service goed van pas. Dit zijn namelijk eigenschappen die belangrijk zijn bij het snel schakelen tussen verschillende chats en klantbehoeftes. Stressbestendigheid is een van deze essentiële eigenschappen. Als het voor Nicole te druk wordt probeert zij altijd rustig te blijven, het overzicht te houden en stapsgewijs taken te verwerken.

LiveChat Service is een uniek bedrijf dat de mogelijkheid heeft iedere organisatie en bedrijf van service te voorzien. Die veelzijdigheid vindt Nicole mooi en geeft haar enorm veel energie om mooi werk te leveren voor LiveChat Service en haar klanten.

Ook solliciteren? Bekijk de openstaande vacatures en wie weet tot snel.

Krijg maandelijks advies van onze experts in uw inbox!

Ook meer uit de toekomst van uw bedrijf halen?

Livechat op uw website of in uw mail helpt potentiële
klanten te converteren naar kopende klanten.