Leads genereren: onze chatoperator laat zien hoe je het doet!

  • Sietse
  • Chat van de week
  • okt 25, 2017
  • no comments.

Onze chatoperators maken van alles mee. Dat kan haast ook niet anders met meer dan een paar duizend chats per dag. Om u een beeld te schetsen van de werkzaamheden die onze chatoperators verrichten lichten wij in deze rubriek onze grappigste, raarste, beste en meest opzienbarende chats toe. Voor u een kijkje achter de schermen bij onze chatoperators. Uiteraard worden de namen en contactgegevens in de chat niet in beeld gebracht.

Gesprek:

Het chatgesprek dat vandaag wordt ontleed toont een website bezoeker met concrete interesse in het huren van kantoorruimtes. Er is tevens reeds interesse in een specifieke locatie. Een voordeel van chat dat in dit gesprek naar voren komt is de mogelijkheid om bezoekers direct een link toe te sturen. Waar potentiële klanten tijdens een telefoongesprek zijn aangewezen op de kwaliteit van de telefonist(e) om alles zo goed mogelijk uit te leggen, hoeft een chatoperator alleen maar een link te sturen. Dit draagt bij aan de klanttevredenheid, maar ook de efficiëntie van een klantenservicemedewerker. Klantcontact via chat is hierdoor gemakkelijk in gebruik voor zowel de gebruiker als de chatoperator.

Daarnaast laat de chat haar veelzijdigheid zien door ook op het gebied van service bezoekers te helpen. Nadat de bezoeker is geconverteerd in lead beantwoord de chatoperator de vraag of de clubmemberpas bij iedere vestiging kan worden afgehaald. Door bezoekers ook met dit soort vragen te helpen biedt chat het totaalplaatje, van sales tot service.

Achtergrond:

Deze chat werd gedaan voor een klant die kantoren en flexwerkplekken verhuurd door heel Nederland. Zoals deze chat laat zien zijn de chats voornamelijk gericht op het genereren van leads. Website bezoekers van deze klant hebben vaak al concrete interesse in het huren van een kantoor of flexwerkplek. Het vinden van de juiste locatie in het grote aanbod kan echter een grote opgave zijn, hier kunnen chatoperators goed bij helpen. Voor kantoren op maat moet er altijd eerst contact worden opgenomen met onze klant. Op dat moment functioneert de chat als laagdrempelige stap die ervoor zorgt dat mensen gegevens achterlaten en zelf worden gebeld of gemaild in plaats van zelf te moeten bellen. De livechat is voor deze klant dus een optimaal middel om zoekende bezoekers te bereiken en te converteren naar een lead.

Krijg maandelijks advies van onze experts in uw inbox!

Ook meer uit de toekomst van uw bedrijf halen?

Livechat op uw website of in uw mail helpt potentiële
klanten te converteren naar kopende klanten.