Live chat op het goede moment

  • nick
  • Nieuws
  • mrt 02, 2016
  • no comments.

Irritatie, de nummer één reden dat mensen uw site weg klikken. In de meeste gevallen gebeurd dit pas op het moment dat het digitale winkelwagentje al vol is. Hieronder staan de vier voornaamste redenen dat mensen winkelwagentjes in de steek laten. (Statista, 2015)

    • Ontevredenheid over de website; site te onduidelijk, site te traag, teveel veiligheidsmaatregelen.
    • Economische problemen; te weinig betalingsmogelijkheden, product is te duur, onverwachte kosten, ergens anders goedkoper.
    • Technische problemen; site geeft een foutmelding, betaling geweigerd.
    • De klant weet nog niet zeker of deze het product wel wil kopen.

Al deze kleine irritaties kunnen ervoor zorgen dat de klant vertrekt. Dit gebeurt bij de gemiddelde webshop tussen de 70% tot 80% van de tijd.

Het onderstaande statistiek laat het gemiddelde zien van de verlaten digitale winkelwagens van webwinkels in 2015. Dit is een wereldwijd onderzoek van (Listrak, 2015). De percentages geven aan hoeveel mensen afhaken met converteren na iets in het winkelwagentje te hebben geplaatst.

statistieken

Een live chat kan hierbij op verschillende manieren helpen. Hieronder vier van de voornaamste manieren waarmee een live chat kan helpen.

      • U kunt live chat op elke pagina plaatsen en op een gericht moment de klant benaderen. Juist door real-time en on the spot beschikbaar te zijn en mee te kijken met een bezoeker kunnen vragen snel worden beantwoord.
      • U kunt proactief de klanten benaderen die mogelijk (technische) problemen hebben. Zo blijven ze bijvoorbeeld lang op één pagina. Dit kan zijn omdat ze extra informatie willen of niet weten hoe ze verder moeten gaan.
      • Met een live chat laat u zien dat er een echt persoon achter de pc zit die net zo formeel of informeel is als de bezoeker. Het bouwt vertrouwen op en u creëert een persoonlijke band met de klant.
      • U kunt alle statistieken nakijken en zien wat de klant aan het typen is. Zo ziet u waar de klanten uw website verlaten en kunt u gericht de problemen verbeteren.

Uiteraard is dit niet het enige wat u met een live chat kunt doen. Zeker met onze professionele chat operators bij www.livechatservice.nl kan een live chat meer zijn dan slechts support. Onze vriendelijke operators zorgen dat uw website een gezicht krijgt. Ze zijn gespecialiseerd om op de juiste manier en op het juiste moment met uw klant te communiceren. Door de juiste specifieke vragen te stellen geven zij de best mogelijke hulp. Ze zorgen ervoor dat uw klant hoe dan ook met een tevreden gevoel uw site verlaat. Wilt u zien hoe het er op uw website uit ziet ga naar www.livechatservice.nl/preview en voer uw domeinnaam in.

Ook meer uit de toekomst van uw bedrijf halen?

Livechat op uw website of in uw mail helpt potentiële
klanten te converteren naar kopende klanten.