Livechat groeit: 20% van de 200 grootste online retailers gebruikt livechat!

  • nick
  • Nieuws
  • okt 13, 2015
  • no comments.

Het gebruik van live chat is aan het stijgen!

Op dit moment maakt 20% van de 200 grootste online retailers van Nederland gebruik van live chat. Dit percentage was in de vorige lijst (Twinkle100) van deze online retailers nog 17%.
Het aandeel van live chat in de Twinkle100 webwinkels zal de aankomende jaren blijven groeien. Op dit moment zijn deze retailers nog wel voorzichtig met het aanbieden van deze service.
Live chat is een vorm van klantenservice.

Op dit moment is de nummer 1 reden om klantenservice aan te bieden ‘klantbehoud’. Ook ‘retentie’ wordt door de 61% van de retailers genoemd als een primaire klantenservice doelstelling (bron: Forbes).

Retailers kunnen consumenten via hun webwinkel middels live chat net zo behandelen als in een fysieke winkel. In fysieke winkels worden ongeveer 20% van de mensen geconverteerd in klant. Op de gemiddelde eCommerce site is dat 1-3%. Vaak ligt het initiatief daar bij de klant zelf. Het is dus tijd voor de online retailers om dit gat te dichten. Live chat is de oplossing hiervoor!

Stel uzelf deze vraag: ‘wat is het potentieel van gemiste omzet, doordat consumenten met onbeantwoorde vragen mijn webwinkel verlaten?’

Feiten/kengetallen op een rijtje:
• Live chatters converteren gemiddeld 7,5 keer vaker dan het site gemiddelde
• Live chatters noteren gemiddeld 150% van de gemiddelde orderwaarde
• Een middelgrote webwinkel kan tot 2% van het webverkeer converteren in een live chat

Kortom, livechat is de dienst om het gat in de markt te dichten als het gaat om eCommerce.

Ook meer uit de toekomst van uw bedrijf halen?

Livechat op uw website of in uw mail helpt potentiële
klanten te converteren naar kopende klanten.