Livechat: het nieuwe tinder

  • Sietse
  • Chat van de week
  • dec 20, 2017
  • no comments.

Onze chatoperators maken van alles mee. Dat kan haast ook niet anders met meer dan een paar duizend chats per dag. Om u een beeld te schetsen van de werkzaamheden die onze chatoperators verrichten lichten wij in deze rubriek onze grappigste, raarste, beste en meest opzienbarende chats toe. Voor u een kijkje achter de schermen bij onze chatoperators. In deze chat krijgt onze chatoperator een liefdesbetuiging. Hoe verleidelijk het aanbod ook is, onze chatoperators blijven altijd zakelijk.

Niets is wat het lijkt

Het komt vaker voor dat website bezoekers spontaan verliefd worden op onze chatoperators. De grap is echter dat de bezoeker verliefd wordt op een stockfoto. Dit is een betaalde foto van een model die verspreid over het internet wordt gebruikt. De bezoeker denkt dus te praten met een aantrekkelijke blonde vrouw genaamd Esther, maar is in werkelijkheid in gesprek met Walid onze Marokkaanse hoofd chatoperator. Een grappig detail is dat Walid aan Thaiboksen doet en een mooi volgroeide baard heeft, waarschijnlijk niet iets wat de bezoeker hard van stapel doet lopen.

Waarom wij gebruik maken van stockfoto’s

U zult misschien denken: Waarom gebruiken jullie stockfoto’s en houden jullie website bezoekers voor de gek? Wij vinden dat we bezoekers niet voor de gek houden, omdat het in principe helemaal niets uitmaakt met wie de bezoeker spreekt. Daarnaast zijn er praktische redenen voor. Wij kunnen niet met onze werknemers al onze klanten van foto’s voorzien. Ook al neemt het aantal werknemers bij ons op kantoor toe, we zullen altijd meer klanten dan werknemers hebben. Daarnaast moet de klant het gezicht van onze werknemer (die maar bij één klant op een website kan staan) passend vinden voor de uitstraling van het bedrijf.

En een werknemer van jullie klant dan? Wij geven onze klanten de mogelijkheid om zelf een foto op te sturen, maar 99% van de tijd voelen die daar zelf niets voor. Aangezien naam en foto dan congruent moeten zijn, kan telefonische communicatie met klanten verwarrend worden als klanten aangeven al met Annabel (de chatoperator) gesproken te hebben. De meest praktische oplossing is daarom het gebruiken van stockfoto’s. Het gevolg is wel dat wij af en toe interessante chats binnenkrijgen, aangezien stockfoto modellen er meestal wel mogen zijn.

Krijg maandelijks advies van onze experts in uw inbox!

Ook meer uit de toekomst van uw bedrijf halen?

Livechat op uw website of in uw mail helpt potentiële
klanten te converteren naar kopende klanten.