LiveChat voor uw huwelijksreis op maat
Vaak hebben we het in artikelen, en deze chat van de week, over de waarde die livechat bezoekers biedt om op een laagdrempelige manier vragen te stellen. Maar niet alle bezoekers hebben veel vragen. Soms is er eigenlijk maar één vraag, die samenkomt met een grotere behoefte om een eigen verhaal te vertellen. Dit zien we bijvoorbeeld vaak bij privéklinieken waar patiënten de persoonlijke situatie eerst goed willen toelichten, met als enige vraag of ze een afspraak kunnen maken. In situaties waarin potentiële klanten voornamelijk gehoord willen worden, is het belangrijker om te luisteren en zelf vragen te stellen. Dit klinkt als een cursus sales voor beginners, maar dat is misschien ook wel het belangrijkste onderdeel van chatten.
Het gesprek
De titel van deze chat van de week is wellicht wat misleidend. Wij bieden de huwelijksreis namelijk zelf niet aan, dat doet het reisbureau waar wij voor chatten. De chat fungeert in deze situatie echter wel als platform waar de bezoeker haar interesse in een reis kon uiten. De bezoeker heeft in deze chat namelijk slechts één vraag gesteld: “Ik heb gehoord dat het een populaire bestemming is, is het via jullie nog mogelijk?” Verder geeft de bezoeker in grove lijnen aan wat voor wensen ze hebben. Dit is dus een voorbeeld waar het luisteren naar de klant belangrijk is.
De chatoperator beëindigt de chat met de vraag hoe de bezoeker bij de website terecht is gekomen. Dit is een slimme manier om te achterhalen wat de meest bewandelde kanalen zijn richting de website. Zo kunnen deze kanalen nog meer worden benut en kan er kritisch naar andere kanalen worden gekeken voor verbetering. Waar normaal gesproken onderzoek wordt uitgevoerd voor dit soort informatie, achterhalen wij dit nu via een simpele vraag in de chat.