Online auto’s verkopen via chat

De automotive branche speelt een belangrijke rol in de wereldeconomie en wordt gezien als zeer kapitaal- en arbeidsintensief.  Niet alleen qua omzet is deze branche een grote speler, ook op gebied van online reclame kun je niet om de auto- industrie heen. De grote vraag is echter of deze advertenties wel tot conversies en extra omzet zorgen. Wanneer je voor de combinatie live chat en automotive kiest zal niet alleen de klanttevredenheid stijgen, ook je conversies zullen omhoog gaan.

Het oriënteren op een nieuwe auto wordt vooral online gedaan. Een auto is echter niet zomaar gekocht en is een flinke uitgave. Hier wordt door consumenten dan ook veel over nagedacht en over gepraat. Deze oriëntatiefase zal ook veel vragen met zich meebrengen. Antwoorden op deze vragen kunnen op externe sites gevonden, maar je kunt ze ook zelf in de oriëntatiefase tackelen. De websitebezoeker kan daardoor op je site blijven en het contact met de klant kan voor een lead en uiteindelijk zelfs een conversie zorgen.

Automotive branche: livechat biedt onderscheidend vermogen

Er is, zeker in de automotive branche, ontzettend veel concurrentie. Het is daarom enorm belangrijk dat uw bedrijf zich onderscheidt van de concurrent en een toegevoegde waarde levert. Livechat is een goed voorbeeld van een onderscheidend vermogen waar veel klanten behoefte aan hebben. Een onderzoek van Forrester Research geeft zelfs aan dat 44% van de online klanten behoefte heeft aan een live chat functie. Het zou zonde zijn om deze klanten niet tegemoet te komen

Een chatgesprek kost in tegenstelling tot e-mails en telefoontjes weinig moeite en ook hierbij wordt er vrijwel direct op vragen gereageerd. Het voeren van een telefoongesprek is toch vaak een drempel, waar veel mensen weinig zin in hebben. Een e-mail daarentegen is wat sneller geschreven, maar het grote nadeel daarvan is dat het antwoord lang op zich laat wachten. Livechat is niet alleen snel en laagdrempelig, het vergroot ook de kans dat geïnteresseerden sneller contact opnemen en daardoor ook geïnteresseerd blijven.

De chatoperators van LiveChat Service krijgen verschillende trainingen, waardoor u er altijd vanuit kunt gaan dat zij over de benodigde expertise beschikken om uw bezoekers te woord te staan. Zij zullen zich niet alleen richten op conversie en service, maar ook op het genereren van leads. Wanneer bezoekers snel en adequaat geholpen worden, zijn zij eerder bereid om contactgegevens te delen. Hier kunt u vervolgens uw voordeel mee doen. Onze ervaring heeft ons geleerd dat ongeveer 20 tot 25 procent van alle chatgesprekken tot een lead leidt. Niet al deze leads zijn bruikbaar, maar zeker in de automotive branche kunnen enkele goede leads het verschil al maken.

Download vrijblijvend onze whitepapers
Livechat inzetten in de Automotive
Livechat inzetten in de Automotive
LiveChat vs ChatBot
LiveChat vs ChatBot

LiveChat in de automotive