Online auto’s verkopen via chat
De automotive branche speelt een belangrijke rol in de wereldeconomie, en wordt gezien als zeer kapitaal- en arbeidsintensief. Niet alleen qua omzet is deze branche een grote speler, ook op gebied van online reclame kun je niet om de auto-industrie heen. De vraag is echter of deze advertenties wel tot conversies en extra omzet zorgen. Wanneer je voor de combinatie live chat en automotive kiest zal niet alleen de klanttevredenheid stijgen, ook je conversies zullen omhoog gaan.
Het oriënteren op een nieuwe auto wordt vooral online gedaan. Een auto is echter niet zomaar gekocht en is een flinke uitgave. Hier wordt door consumenten dan ook veel over nagedacht en over gepraat. Deze oriëntatiefase zal ook veel vragen met zich meebrengen. Antwoorden op deze vragen kun je het beste zelf in de oriëntatiefase tackelen. De websitebezoeker kan daardoor op je site blijven en het contact met de klant kan voor een lead en uiteindelijk zelfs een conversie zorgen.
Automotive branche: livechat biedt onderscheidend vermogen
Er is, zeker in de automotive branche, ontzettend veel concurrentie. Het is daarom enorm belangrijk dat je bedrijf zich onderscheidt van de concurrent en een toegevoegde waarde levert. Livechat is een goed voorbeeld van een onderscheidend vermogen waar veel klanten behoefte aan hebben.
De chatoperators van LiveChat Service krijgen verschillende trainingen, waardoor je er altijd vanuit kunt gaan dat zij over de benodigde expertise beschikken om je bezoekers te woord te staan. Zij zullen zich niet alleen richten op conversie en service, maar ook op het genereren van leads. Wanneer bezoekers snel en adequaat geholpen worden, zijn zij eerder bereid om contactgegevens te delen.