Hoe converteert u consumenten via de website?

Ongeveer tien jaar geleden is de woningmarkt enorm gekelderd. Niet alleen het vertrouwen van de consument daalde tot een dieptepunt, ook de prijzen van woningen doken omlaag. Hier is sinds 2013 verandering ingekomen. De woningmarkt trekt weer aan en de komende jaren zullen er zelfs 200.000 nieuwbouwwoningen gerealiseerd worden. Dit aanbod houdt ook in dat er veel nieuwe potentiële consumenten bij komen. Deze consumenten wil je natuurlijk graag goed te woord staan. Een livechat biedt hier uitkomst bij.

Livechat en de nieuwbouwmarkt

Nu de woningmarkt weer aantrekt, zal er ook meer verkeer naar relevante websites komen. Deze bezoekers zijn gericht op zoek naar een woning en zullen daarom behoefte aan contact en antwoorden op hun vragen hebben. Een live chat is verreweg de makkelijkste manier om een flinke groei in klantcontact aan te kunnen. Chatoperators kunnen meerdere klanten tegelijk helpen, waardoor livechat niet alleen heel efficiënt is, maar u ook in staat bent om extra klantcontact op te vangen. Dit in tegenstelling tot een telefoniste, die slechts één gesprek per keer kan afhandelen.

Het valt op dat er veel dezelfde vragen worden gesteld. Een fijn gegeven, want dit maakt het nog makkelijker om snel antwoord te geven. Op veel van deze vragen kan namelijk een voorgeprogrammeerd antwoord gegeven worden. Hierdoor gaat de productiviteit flink omhoog en zullen de inbound telefoontjes en e-mails verminderen. Dit zal zowel de consument als uw medewerkers heel wat tijd besparen.

Woningmarkt: genereer meer leads en conversies met livechat

U kunt veel traffic naar uw website genereren, maar dit hoeft niet te betekenen dat dit voor het gewenste resultaat zal zorgen. Een conversie is namelijk veel meer dan een websitebezoek alleen. Livechat is een manier om makkelijker met uw bezoekers in contact te komen en ze actief te benaderen. Een chat is erg laagdrempelig en zal voor een vertrouwensband zorgen. Mensen krijgen niet alleen de mogelijkheid om vragen te stellen over de woningmarkt, dit is voor u ook een extra kans om goodwill te creëren. Wanneer mensen goed geholpen worden, zijn ze namelijk veel sneller geneigd om contactgegevens achter te laten.

Verschillende onderzoeken hebben uitgewezen dat de conversie van een website middels livechat kan worden verdrievoudigd. Door contact te creëren met een websitebezoeker kunt u de bezoeker begeleiden in het keuzeproces en van alle benodigde informatie voorzien. De klant vindt het fijn dat hij direct te woord wordt gestaan en deze persoonlijke aanpak zorgt dat de klant sneller bereidt is om tot een conversie over te gaan.

Download gratis onze whitepapers
Livechat in de nieuwbouwsector
Livechat in de nieuwbouwsector
Waarom LiveChat uitbesteden?
Waarom LiveChat uitbesteden?

Livechat in de nieuwbouwsector