Livechat realiseert strakke lead en tevreden klant
Deze chat, voor een bedrijf dat taalcursussen aanbiedt, toont aan dat bezoekers de mogelijkheid om te chatten en de werking ervan waarderen. De bezoeker krijgt snel een link toegestuurd met informatie die aansluit bij zijn vraag. Aangezien de bezoeker zeer geïnteresseerd is, wordt er vervolgens om zijn contactgegevens gevraagd. Deze snelle aanpak wordt zeer gewaardeerd en dat laat de bezoeker ook blijken door de chatoperator een compliment te geven met de geleverde service.
Houdt bezoekers met intentie vast
Deze chat illustreert sterk hoe een bezoeker die weet wat hij wil, wordt vastgehouden. Websites kennen verschillende soorten bezoekers. De een heeft nog geen concrete interesse en is een beetje aan het rondkijken. Een andere bezoeker weet vast en zeker dat hij een taalcursus Duits voor gevorderden wil volgen, en is alleen op zoek naar de cursus die het best aansluit bij zijn wensen. Livechat biedt voor iedere bezoeker motief om contact op te nemen, omdat iedere bezoeker op een gegeven moment tegen vragen aanloopt. In deze chat zien we een bezoeker die precies weet waar hij naar op zoek is en om advies vraagt. Dit zijn bezoekers die zeker een aankoop zullen doen en daarom belangrijk zijn om vast te houden. Op het moment dat ze niet direct voorzien worden van advies of een antwoord, zullen ze op andere websites verder kijken tot ze wel een antwoord vinden op hun vraag. De kracht van de chat zit dus in het bieden van laagdrempelig contact en een snelle reactie, waardoor de klant vastgehouden kan worden.