LiveChat Service neemt Duitse activiteiten Finnchat over

  • Jeroen Veenstra
  • Persbericht
  • apr 03, 2019
  • no comments.

Per 2 april is Finnchat GmbH door LiveChat Service overgenomen. De ambitie van LiveChat Service om haar diensten ook in Duitsland breed in de markt te zetten krijgt daarmee verder vorm.

Finnchat GmbH

Finnchat GmbH is de Duitse vestiging van het Finse Finnchat OY, welke sinds 2014 ook vanuit Berlijn actief is met livechat diensten. Voor LiveChat Service, die reeds een kantoor in Düsseldorf heeft, betekent de overname een directe uitbreiding van haar netwerk en klantengroep, waardoor een goede basis ontstaat voor verdere uitbreiding.

Veel potentie

LiveChat Service ziet veel potentie in de Duitse markt. Ondanks de aanwezigheid van grote eCommerce spelers, zijn nieuwe digitale toepassingen als livechat, chatbots en artificial intelligence nog minder bekend dan in Nederland.

Nick Blom (CEO LiveChat Service): “Veel aanbieders van livechat richten zich vooral op klantenservice. Maar livechat is juist een ideale manier om de conversie op websites te verhogen. Die verkoopgerichte strategie is, net als bij LiveChat Service, ook altijd het uitgangspunt geweest bij Finnchat GmbH, waardoor het voor ons de ideale overnamekandidaat is.”

Meer producten

Naast het leveren van livechat bemanning, zal LiveChat Service ook in Duitsland de eigen software merken Knowler en Cobrowser in de markt zetten, evenals haar recent gelanceerde Screen Share-oplossing. Nick Blom vertelt verder: “Naast onze diensten en software producten zal ook ons marketingbureau LCS Agency de stap maken naar de Duitse markt en zich ook daar richten op data driven marketing, waarmee ons aanbod compleet is.”

Door de overname verhuizen de activiteiten vanuit Düsseldorf naar Berlijn en zal het huidige kantoor van Finnchat GmbH als hoofdkwartier gaan fungeren. Tegelijkertijd zal de bedrijfsnaam worden aangepast naar LiveChat Service GmbH.

Over LiveChat Service

Onder het motto ‘meer sales, meer leads, meer service’ combineert LiveChat Service haar chatdiensten met slimme marketing en uitgekiende software. Door te chatten met websitebezoekers wordt niet alleen directe sales gegenereerd, maar ook een schat aan informatie verkregen, waardoor enorm veel marketingmogelijkheden ontstaan. Het is dan ook niet voor niets dat LiveChat Service inmiddels ruim 250 ondernemingen in meer dan 50 branches bedient en zeven dagen in de week laat zien hoe een gecombineerde aanpak leidt tot optimalisatie, klanttevredenheid en conversie.

Krijg maandelijks advies van onze experts in uw inbox!

Ook meer uit de toekomst van uw bedrijf halen?

Livechat op uw website of in uw mail helpt potentiële
klanten te converteren naar kopende klanten.