LiveChat Service slaat overnamebod buitenlands callcenter af 

  • Sietse Busser
  • Persbericht
  • jan 23, 2020
  • no comments.

Voor de derde keer in een jaar tijd heeft een buitenlandse partij ongevraagd een bod gedaan op de bedrijfsactiviteiten van LiveChat Service. En ook voor de derde keer heeft het bedrijf het bod, van meerdere miljoenen Euro’s, afgewezen. 

Internationale belangstelling

De afgelopen jaren heeft LiveChat Service grote stappen gezet op het gebied van conversational commerce en is het bedrijf uitgegroeid tot een wereldwijde speler op dit gebied. Daarmee heeft zij de belangstelling gewekt van grote internationaal opererende contactcenters die hun bestaande business willen uitbreiden, maar de kennis missen voor snelle schaalbaarheid. De expertise van LiveChat Service en de ervaring met internationale chatdiensten, softwareontwikkeling en datamining, maakt het bedrijf een gewilde partner.

Eigen kracht

De interesse die er is voor overname ziet het bedrijf vooral als compliment. Nick Blom (CEO en oprichter van LiveChat Service): “Uiteraard zijn wij het gesprek aangegaan en wij staan ook niet onwelwillend tegenover overnames of wederzijdse investeringen, maar dan moet het complete plaatje wel kloppen. Deze overname zou financieel aantrekkelijk zijn, maar paste niet bij onze visie op de ontwikkeling van het conversatie-landschap. Geld is voor ons geen doel, als we daarmee onze visie los moeten laten. We hebben daarom besloten gewoon op eigen kracht door te ontwikkelen. En we hebben nog heel veel mooie dingen op stapel staan.”

Mooie dingen

De mooie dingen waar Nick Blom op doelt en waar het bedrijf volop aan werkt zijn het uitbouwen van de eigen chatsoftware naar een breed messaging platform, waar ook Whatsapp, Facebook Messenger en Email een vaste plek hebben, naast eigen innovaties als chatbanners en textmining. Tegelijk met deze technische ontwikkeling voegt LiveChat Service steeds meer landen en talen toe aan haar aanbod en zijn haar chatdiensten inmiddels 24/7 beschikbaar. Het recent openen van een eigen kantoor in New York benadrukt nog eens dat LiveChat Service van plan is nog veel van zich te laten horen.

Krijg maandelijks advies van onze experts in uw inbox!

Ook meer uit de toekomst van uw bedrijf halen?

Livechat op uw website of in uw mail helpt potentiële
klanten te converteren naar kopende klanten.