LiveChat Service werkt met een nieuw dashboard voor meer efficiëntie en inzicht
Wij hebben de laatste tijd hard gewerkt om ons nieuwe dashboard te bewerkstelligen. Dit dashboard stelt ons in staat om onder andere chats automatisch naar klanten door te sturen. Daarnaast krijgen onze klanten een overzichtelijk inzicht in de chats. Dit betekent dat klanten op ieder moment van de dag de door ons gevoerde chats kunnen monitoren, evenals het inzien van het aantal chats, de duur, etc. Het dashboard is een service die wij onze klanten bieden, maar heeft tegelijkertijd onze werkwijze efficiënter gemaakt. Kortom, iedereen profiteert van het nieuwe dashboard.
Automatisch doorsturen van chats
Voorheen moesten onze chatoperators na iedere gevoerde chat het gesprek doorsturen naar de klant, maar dat is nu niet meer nodig. Nadat de chat is voorzien van een tag wordt deze automatisch naar de desbetreffende klant gestuurd. Met name op drukke momenten was het doorsturen van chats een doorn in het oog van de chatoperators, omdat ook zij beseften dat dit efficiënter moest kunnen. Het nieuwe dashboard vergroot de efficiëntie van Livechat Service, omdat er meer tijd en aandacht besteed kan worden aan het chatten zelf.
Wat betekent het voor de klant?
Inzicht in de chats
Een belangrijk voordeel voor onze klanten is dat zij op ieder moment alle gevoerde chats kunnen inzien. Het dashboard geeft tegelijkertijd de mogelijkheid om feedback te geven op specifieke chats, wat controle vergemakkelijkt en de kwaliteit van onze chats continu verbeterd. Daarnaast kunnen klanten chats selecteren op datum, specifieke termen/woorden of tags, wat zorgt voor beter inzicht in de soorten chats die zijn gevoerd. Ook het zoeken naar specifieke informatie wordt hierdoor makkelijker gemaakt.
Actuele rapportage
Het dashboard geeft tevens een actuele rapportage van de chats. Deze rapportage gaven wij gewoonlijk maandelijks uit, echter hebben klanten nu ieder moment een actueel beeld van de gevoerde chats. hebben normaal gesproken maandelijks uit, maar nu hebben klanten ieder moment een actueel beeld van de gevoerde chats. De rapportage biedt inzicht in het aantal gevoerde chats, chat engagement (is de chat gestart door een begroeting of de bezoeker zelf), chat duration (de duur van een chatgesprek) en de goals. De goals zijn een conversiemeting van de chats die de effectiviteit van de chat op gebied van conversie aangeven.
Efficiënter én meer inzicht met focus op kwaliteit
Het resultaat van het nieuwe dashboard is dat er onnodig werk bij onze chatoperators wordt weggenomen en onze klanten een beter overzicht hebben gekregen van de chats die wij voor hun voeren. Met het nieuwe dashboard investeren wij dus in verbetering van de kwaliteit van de chat. Chatoperators kunnen meer focussen op het chatten, de monitoring van chats is makkelijker gemaakt en klanten kunnen direct feedback geven op specifieke chats.