Bent u op zoek naar meer zakelijke klanten, maar komt u onvoldoende met uw doelgroep in contact? Kijk dan naar de mogelijkheden die een livechat op uw website kan bieden. Door het bieden van laagdrempelig contact via de website creëert u meer contact met potentiële klanten en wordt duidelijk hoe beide partijen bij elkaar kunnen komen. Dit contact is voor ons de basis om voor u meer sales, meer service, meer leads en minder inkomend telefoon- en mailverkeer te realiseren.

Probeer LiveChat B2B!

Livechat op uw website of in uw e-mail helpt potentiële klanten te converteren naar kopende klanten.

Op zoek naar meer leads

Met livechat bieden wij bedrijven en organisaties zowel in de B2B-markt als in de B2C-markt mogelijkheden om meer resultaat te boeken met het huidig aantal websitebezoekers. Livechat voor B2B kenmerkt zich onder andere door een focus op het genereren van leads. Aangezien livechat de mogelijkheid biedt met potentiële klanten in contact te komen is het genereren van leads een van de krachten van livechat. Waar het invullen van een contactformulier vaak te veel tijd kost of net te veel moeite is, wordt met livechat het contact naar de bezoeker gebracht.

Biedt de juiste service en houdt bezoekers vast

Wat wij vaak merken bij klanten actief in de B2B-markt is dat er al een sterke behoefte is voor een bepaald product of dienst. Bezoekers zitten met een specifieke reden op de website en zijn op zoek naar meer informatie. Op zo’n moment is het belangrijk bezoekers te benaderen en vast proberen te houden. Dit doen wij door bezoekers pro-actief te benaderen en te laten weten dat wij er zijn om mogelijke vragen te beantwoorden. Pro-actief houdt in dat het chatvenster omhoog komt en de websitebezoeker wordt gevraagd of die ergens mee kan worden geholpen. Zo maken wij het makkelijk voor de bezoeker een vraag te stelen of een opmerking te maken. Door bezoekers op gepaste wijze te helpen creëren we een band. Op deze manier verlenen wij de juiste service en houden wij website bezoekers vast.

Ingewikkeld product, livechat biedt de oplossing

Binnen de B2B-markt merken wij dat veel van onze klanten een ingewikkeld product of dienst verkopen. Het gevolg is dat veel websitebezoekers zoekende zijn. De product of dienst die u aanbiedt kan daardoor een struikelblok vormen. Het voordeel dat livechat biedt is dat de contactopname zeer laagdrempelig is. Het middel is gemakkelijk in gebruik, anoniem, buiten kantoortijden beschikbaar en te gebruiken op het platform waar men op actief is (de website). Hierdoor is de contactopname via livechat vele malen groter dan bij andere klantcontactmiddelen. Gemiddeld genomen chat 4% van de websitebezoekers. Dit is aanzienlijk meer dan via telefonie of mail. Gesteld kan worden dat het aantal bezoekers met vragen over uw diensten, producten of bedrijf met livechat gaat toenemen. Voor bedrijven die een ingewikkeld product of dienst verkopen een optimale mogelijkheid om uitleg te geven en zo meer leads te genereren, service te bieden en meer bezoekers te converteren.

Livechat: Meer dan alleen een <strong>contactkanaal</strong>

Livechat: Meer dan alleen een contactkanaal