De kracht van livechat is voor een groot deel dat het niet gebonden is aan een bepaalde branche. De voordelen van livechat zijn zo veelzijdig dat het voor iedere organisatie of bedrijf met een website van waarde is, dus ook voor de B2C-markt.

Probeer LiveChat voor B2C!

Livechat op uw website of e-mail helpt potentiële klanten te converteren naar kopende klanten.

Conversie zoals in de fysieke winkel

Binnen de B2C-markt is online contact met potentiële klanten net zo belangrijk als in de fysieke winkel. “Goedendag, kan ik je ergens mee helpen?” is in de winkel een normale vraag. Toch zien wij dat veel bedrijven dit online niet doen. Veel bezoekers zijn op je website zonder concreet doel. Deze bezoekers helpen wij door een gesprek te starten. Andere bezoekers hebben een specifieke behoefte en zijn op je website om te vergelijken met andere aanbieders. Op dat moment is het beantwoorden van vragen van de bezoeker datgene dat bezoekers aan je bindt en leidt tot conversie.

Livechat is laagdrempelig contact

Laagdrempelig contact is de reden dat livechat werkt. Bezoekers gaan eerder chatten dan bellen of mailen, en daar zijn een aantal redenen voor. Het contact wordt mensen aangeboden op het kanaal waar ze dan actief op zijn. Daarnaast is livechat anoniem, makkelijk in gebruik en zorgen proactieve begroetingen ervoor dat klanten weten dat chatten mogelijk is. Het mes van livechat snijdt dus aan twee kanten: er is meer klantcontact, en het klantcontact dat plaatsvindt is waardevoller. Dit online contact met geïnteresseerde websitebezoekers is de basis voor meer sales, meer service, meer leads en minder telefonie.

Optimale service 7 dagen per week, van 09:00 tot 23:00

Online winkelen heeft de laatste jaren een sterke groei doorgemaakt. Veel consumenten gebruiken winkelen in hun vrije tijd, denk aan ‘s avonds na het eten of in het weekend. Dit zijn momenten dat dat ze vaak geen contact kunnen opnemen met een bedrijf. Maar met livechat is die mogelijkheid er voor consumenten wel. Met livechat kun je 7 dagen in de week van 09:00 tot 23:00 gebruik maken van de chat.

Livechat: Meer dan alleen een<strong> contactkanaal</strong>

Livechat: Meer dan alleen een contactkanaal