De kracht van livechat is voor een groot deel de ongebondenheid aan een bepaalde branche of tak. De voordelen die livechat biedt zijn zo divers en alomvattend dat het voor iedere organisatie of bedrijf met een website van waarde is, dus ook voor de B2C-markt. Kenmerkend voor de B2C-markt is dat een groot deel van de websitebezoekers niet een concrete behoefte of doel heeft. “Ik kijk even rond” is wat er in de fysieke winkel ook vaak wordt gezegd. Livechat kan juist deze bezoekers goed begeleiden en sturen zodat zij zich binden aan uw bedrijf of organisatie.

Probeer LiveChat voor B2C!

Livechat op uw website of in uw e-mail helpt potentiële klanten te converteren naar kopende klanten.

Conversie zoals in de fysieke winkel

Binnen de B2C-markt is online contact met potentiële klanten net zo belangrijk als in de fysieke winkel. “Goedendag, kan ik u ergens mee helpen?” is in de winkel de meest normale gang van zaken. Toch zien wij dat heel veel bedrijven dit online niet doen. Het aanbieden van hulp is de meest laagdrempelige vorm van contact, het contact komt namelijk naar de bezoeker toe. Dit proberen wij online zo goed mogelijk na te bootsen. Wij sturen websitebezoekers na een bepaalde tijd (per website verschillend) eenzelfde soort begroeting via een livechat.

Begeleid in de customer journey

De website bezoekers die de chat starten converteren wij door ze te begeleiden in hun customer journey. Veel bezoekers hebben een latente behoefte. Ze zitten op uw website maar zonder concreet doel. Deze bezoekers helpen wij door een gesprek te starten, zo komen bezoekers vaak via het gesprek erachter wat zij precies willen. Andere bezoekers hebben een specifieke behoefte en zitten op uw website om te vergelijken met andere aanbieders. Op dat moment is het beantwoorden van de vragen van de bezoeker datgene dat bezoekers aan u bindt en leidt tot conversie.

Livechat is laagdrempelig contact

Laagdrempelig contact is de reden dat livechat werkt. Bezoekers gaan eerder chatten dan bellen of mailen, en daar zijn een aantal redenen voor. Het contact wordt mensen dus aangeboden op het kanaal waar men op actief is. Daarnaast is livechat anoniem, gemakkelijk in gebruik en zorgen proactieve begroetingen voor maximaal bewustzijn dat chatten mogelijk is. Het feit dat livechat ook buiten kantoortijden en in het weekend te gebruiken is zorgt voor nog meer klantcontact. Het mes van livechat snijdt dus aan twee kanten: er is meer klantcontact, en het klantcontact dat plaatsvindt is waardevoller. Het online contact met geïnteresseerde websitebezoekers is de basis voor meer sales, meer service, meer leads en minder telefonie.

Optimale service van 09:00-23:00 7 dagen per week

Online winkelen heeft het laatste decennium een groei doorgemaakt die weinigen voor mogelijk hadden gehouden. Met de mogelijkheid om online aankopen te doen is de behoefte aan online klantcontact gegroeid. Veel consumenten gebruiken voornamelijk de vrije tijd om online te winkelen. Denk aan ‘s avonds na het eten of in het weekend. Dit zijn momenten dat er doorgaans geen mogelijkheid is om contact op te nemen met werknemers van het bedrijf waar u wilt kopen. Met livechat is die mogelijkheid er voor consumenten dus wel. Met livechat kunt u 7 dagen in de week van 09:00 tot 23:00 gebruik maken van de chat.

Livechat: Meer dan alleen een <strong>contactkanaal</strong>

Livechat: Meer dan alleen een contactkanaal