Livechat uitbesteden

Met livechat bieden wij uw website bezoekers de mogelijkheid tijdens het surfen op een laagdrempelige manier vragen te stellen of opmerkingen te maken. Door de barrière die het opnemen van contact vaak is te verlagen, creëren wij meer contact met geïnteresseerde bezoekers. Dit resulteert in meer conversie, meer leads en een vermindering van inkomend mail- en telefoonverkeer. Daarnaast leidt adequate informatievoorziening tot een verhoging van de klanttevredenheid.

Wat wij bieden

1. Livechat is de beste manier om website bezoekers te converteren.

  • Onderzoek van Boldchat uit 2015 laat zien dat bezoekers 2,8 keer eerder converteren dan bezoekers die niet chatten. Dit bevestigd de logica dat bezoekers wiens vragen worden beantwoord minder belemmeringen ervaren, en dus eerder converteren. Wij trekken vaak de vergelijking met fysieke winkels. U bent in de stad om een nieuwe spijkerbroek te kopen, maar er is niemand in de winkel om u te helpen bij het vinden van de juiste broek en maat. Het is logisch dat de kans daalt dat u dan een broek gaat vinden. Maar komt er een winkelmedewerker naar u toe met de vraag: “Goedendag, kan ik u ergens mee helpen?”, dan wordt het een stuk meer aanzienlijk dat u zult slagen.

2. Genereer leads door bezoekers de gewenste informatie adequaat en snel te leveren.

  • Het genereren van leads met livechat is een groot wapen omdat bezoekers snel en op een gemakkelijke wijze worden geholpen met vragen. Doordat de bezoeker vriendelijk wordt geholpen creëert de chatoperator een vorm van wederkerigheid. Hierdoor zijn bezoekers eerder bereid contactgegevens achter te laten dan bij een contactformulier.

3. Verminder inkomend telefoon- en mailverkeer door eerste- en tweedelijns vragen met livechat op te vangen.

  • Veel organisaties worden plat gebeld of gemaild met eerste- en tweedelijns vragen. Hierdoor houden werknemers minder tijd over voor andere werkzaamheden. Aangezien consumenten vaak eerst de website bezoeken is dat de meest logische plek om potentiële klanten op te vangen. Dit kan door de website goed up-to-date te houden en bezoekers juist te informeren. Maar vaak blijkt de behoefte aan contact aanwezig. Dan wordt de telefoon gepakt, of wordt een mail geschreven. Livechat biedt in zulke situaties soelaas omdat het de eerste en makkelijkste manier om contact op te nemen is. Met het inzetten van livechat worden dus veel eerste- en tweedelijns afgenomen van de telefonisten. Dit zorgt ervoor dat de verkoopafdeling meer tijd overhoudt voor verkopen.

4. Wij bieden uw website bezoekers de mogelijkheid op contact van 09:00 tot 23:00, ook in het weekend.

  • Een groot voordeel van livechat ten opzichte van veel andere klantcontact middelen is de bereikbaarheid buiten kantoortijden. Veel bezoekers bezoeken uw website pas ’s avonds of in het weekend. Livechat biedt de mogelijkheid om ook deze website bezoekers van laagdrempelig contact te voorzien. Het gemiddeld percentage chats buiten kantoortijden bij ons is 37,5%. Een aanzienlijk aantal dat kan resulteren in een grote stijging in conversie en leads.

5. Met livechat biedt u contact aan op het kanaal waar bezoekers op actief zijn.

  • Livechat is een functionaliteit die op de website waar uw bezoekers op actief zijn te gebruiken te gebruiken is. Bovendien is de chat anoniem en gemakkelijk te gebruiken waardoor hij zeer laagdrempelig is. Onderzoek van Boldchat toont aan dat bezoekers die chatten 4,5 keer waardevoller zijn dan bezoekers die niet chatten. De laagdrempeligheid zorgt dus voor meer potentiële klanten die meer opleveren.

6. Vergaar realtime inzichten van klanten en bezoekers zonder zelf onderzoek uit te moeten voeren.

  • Afhankelijk van het aantal website bezoekers haalt u met livechat dagelijks tientallen tot honderden chats binnen. Dit zijn allemaal potentiële klanten met een vraag, opmerking of klacht. Informatie waar bedrijven normaal gesproken enquêtes voor uit zouden zetten of andere vormen van onderzoek zouden inzetten. Via de livechat krijgt u deze informatie gratis zonder er iets voor hoeven te doen.

7. Livechat heeft de hoogste klanttevredenheid van alle klantcontact middelen.

  • Nieuw onderzoek van [24]7 geeft aan dat millennials (geboren tussen 1980 en 2000) chatbot en livechat omarmen. De groep die het meest gebruik maakt en tevreden is over livechat is 18-35 jaar. Eerder onderzoek van eDigital Research gaf ook al aan dat livechat het beste wordt beoordeeld van alle klantcontactmiddelen. [24]7 geeft aan dat door het grote aantal millennials dat online winkelt, de voorkeur voor chatbot en livechat telefonie voorbijstreeft. Gezien het feit dat de groep millennials toeneemt ten opzichte van oudere groepen, betekent dat de behoefte aan contact via chat diensten nog meer zal toenemen. Daarnaast geeft onderzoek van Forrester aan dat 44% van de online consumenten livechat als belangrijkste functie op een website zien.

8. Livechat uitbesteden is goedkoper dan nieuw personeel aannemen om de chat te bemannen.

  • Organisaties kunnen het uit handen geven van klantcommunicatie zien als een barrière. Organisaties kiezen er daarom voor de chat door eigen werknemers te laten bemannen. Het gevaar is echter dat zowel de eigen- als de chat werkzaamheden hieronder leiden. Ook websites met weinig traffic kunnen bij piekmomenten op de chat in problemen komen. Om toch de chat niet uit te besteden overwegen organisaties soms het aannemen van extra personeel. Dit is echter vele malen duurder dan het uitbesteden van chat. Meer hierover in het whitepaper livechat uitbesteden.

 

Meer informatie over livechat uitbesteden? Download ons “Whitepaper Livechat uitbesteden”.

 

Livechat: Meer dan alleen een <strong>contactkanaal</strong>

Livechat: Meer dan alleen een contactkanaal