LiveChat inzetten voor makelaars

Nu de woningmarkt weer aantrekt, neemt ook de concurrentie binnen de makelaarsbranche enorm toe. In totaal wisselden in de periode van juli 2015 tot en met juni 2017 ruim 196.000 woningen van eigenaar. Ook in 2017 wordt er een verdere groei op de koopwoningmarkt verwacht. Het is in de makelaarsbranche dan ook zaak dat u goed opvalt. Om dat te bereiken is niet alleen het huizenaanbod op uw site een vereiste, ook een onderscheidend vermogen is enorm belangrijk.

Onderscheidend vermogen makelaarsbranche door Livechat

Om op te vallen bij de markt wordt het steeds belangrijker om u van de concurrent te onderscheiden. Makelaars doen dit door het uitbreiden van hun dienstverlening met o.a. advies over locaties, energieverbruik, bouwkundig onderzoek of verbouwmogelijkheden. Een nieuwe trend die in gang is gezet heeft te maken met de bereikbaarheid van de makelaar. Het bezichtigen van huizen is bijvoorbeeld allang niet meer beperkt tot werktijden, maar kan ook ’s avonds of in het weekend.

Ook online zet deze trend zich voor. Het oriënteren op een nieuwe woning is een zoektocht, die over het algemeen in de vrije tijd van mensen plaatsvindt. Er moet rustig over na worden gedacht en dat zal niet tijdens werktijd kunnen. Wij zien dan ook dat veel mensen tijdens de avonduren of in het weekend op zoek gaan. Doordat het zoeken naar een woning zich steeds meer online afspeelt, zullen ook eventuele vragen op het internet gesteld worden. Een Livechat functie zorgt ervoor dat mensen ook na sluitingstijd antwoord krijgen op hun vragen en ze de antwoorden niet ergens anders hoeven te zoeken.  

Voordelen Livechat voor de makelaarsbranche

Het inzetten van Livechat voor de makelaarsbranche kent aardig wat voordelen. De belangrijkste is wel dat de bezoeker u elk moment kan benaderen met zijn of haar vragen. Door het inzetten van goed getrainde chatoperators krijgt de klant niet alleen een goed antwoord, maar worden er tegelijk ook leads gegenereerd. Daarnaast zorgt het aanbieden van een chatfunctie voor een toename van uw omzet en een verlaging van uw kosten. Een chatoperator kan meerdere gesprekken tegelijk voeren, terwijl een telefoniste slechts één gesprek per keer kan afhandelen. Livechat maakt ook de drempel voor de klant een stuk lager. Het is veel makkelijker om snel een chat open te klikken, dan om de telefoon op te pakken.

 

Download hier vrijblijvend onze whitepapers
Livechat inzetten voor Makelaars
Livechat inzetten voor Makelaars
Behaal meer conversies!
Behaal meer conversies!

Makelaars en LiveChat