Meer service voor de klant, meer sales voor het bedrijf

  • Sietse
  • Chat van de week
  • Dec 06, 2017
  • no comments.

Bij het winkelen in de stad merk je vaak binnen enkele seconde of de hulp van een medewerker prettig is of niet. De een luistert beter dan de ander en stelt daardoor de juiste vragen. Een eigenschap die hierin een grote rol speelt is ervaring. Ervaring is precies hetgene dat onze chatoperators in sneltreinvaart opdoen, aangezien er dagelijks duizenden chats binnenkomen. In deze chat zien we het vernuft van de chatoperator om op het juiste moment de juiste vraag te stellen. Het resulteert in conversie naar een lead.

Het gesprek:

De bezoeker start de chat met de vraag of er ook een opslagmogelijkheid is in Zaandam. In het begin zien we dat de chatoperator netjes antwoord geeft op alle vragen. Nadat alle vragen zijn beantwoord vraagt de chatoperator aan de bezoeker hoe groot de opslagruimte moet zijn. Vervolgens vraagt de chatoperator vanaf wanneer de opslagruimte nodig is. Vanaf dat moment maakt de chatoperator de weg vrij voor zichzelf om de bezoeker in contact te brengen met een collega, met een lead als resultaat.

De chatoperator toont zijn kwaliteit door het gesprek in gang te houden nadat alle vragen waren beantwoord. Het toont ook de kracht van livechat om sales te verhogen, omdat er een tweegesprek plaatsvindt. Bezoekers krijgen niet alleen antwoord op vragen, maar er wordt ook met ze meegedacht om een gewenst eindresultaat te bereiken. Voor de potentiële klant een goede service, en voor het bedrijf meer sales.

Achtergrond:

De klant waar deze chat voor werd gedaan levert een service die is gebaseerd op een concept uit de Verenigde Staten. Het concept is een opslagplaats die naar de klant wordt toegereden. Een service die goed van pas komt bij het verhuizen en uw spullen tijdelijk moeten worden opgeslagen. Er komen veel verschillende soorten chats binnen bij deze klant, omdat er veel vragen zijn over de prijs, locaties en de benodigde grootte van de opslagplaats. Het is aan de chatoperators om deze vragen te trechteren naar een lead, zodat de chat niet alleen als een servicemedewerker fungeert, maar ook een salesmedewerker.

Krijg maandelijks advies van onze experts in uw inbox!

Ook meer uit de toekomst van uw bedrijf halen?

Livechat op uw website of in uw mail helpt potentiële
klanten te converteren naar kopende klanten.