Minder Telefonie

Reduceren van telefonie, maar verhogen van sales!

Met live chat wordt er niet alleen ingespeeld op het verbeteren van sales en service, ook de druk op andere contactkanalen wordt gereduceerd. Doordat veel eerste- en tweedelijns vragen worden opgevangen door de chat komen er minder telefoontjes en e-mails binnen. Op het moment dat het backoffice overladen wordt kan live chat dus soelaas bieden. Daarnaast houdt de verkoopafdeling meer tijd over voor haar eigenlijke werkzaamheid: verkopen!

Efficiënt met meer klantcontact

Live chat is laagdrempelig, anoniem, buiten kantoortijden beschikbaar, gemakkelijk in gebruik en te gebruiken op het platform waar men op actief is. Eigenschappen die ertoe leiden dat er meer klantcontact zal komen. Niet waar u naar op zoek bent wanneer het inkomend telefoon- en mailverkeer moet worden teruggedrongen. Maar live chat is een andere vorm van klantcontact dan telefonie en e-mail. Chatoperators kunnen meerdere chats tegelijkertijd doen en werken met voorgeprogrammeerde antwoorden voor de meest gestelde vragen. Ook is het mogelijk bezoekers te verwijzen naar de juiste pagina waardoor de interactie en afhandeling van het contact wordt versoepeld.

Oriëntatie begint online

De oriëntatie van de hedendaagse consument begint online. Niet vreemd aangezien bedrijven en organisaties potentiële klanten het liefst verwijzen naar de website. Het is de makkelijkste plek om grote hoeveelheden informatie aan de doelgroep te verschaffen. De meest logische plek om uw potentiële klanten te helpen bij vragen en opmerkingen is dan ook de website. Het gros van de bedrijven blijft echter voor het overgrote deel gefocust op telefonie en mail. Met het inzetten van live chat verbetert u dus niet alleen de efficiëntie van uw klantcontact, u voorziet bezoekers tevens van een gemakkelijkere optie om contact op te nemen.

Door met live chat een contact kanaal te bieden op uw website en het feit dat contact via live chat zeer laagdrempelig is, gaat uw klantcontact toenemen. In eerste instantie klinkt dit tegenstrijdig omdat u minder telefonisch contact wenst. Maar zoals aangegeven is contact via live chat efficiënter. Wij geven bedrijven de mogelijkheid live chat uit te besteden. Wij zijn expert op het gebied van contact via live chat en zijn goedkoper dan wanneer u extra personeel moet aannemen om de live chat te bemannen. Zo vergemakkelijkt u uw potentiële klanten om contact op te nemen, wordt de druk bij uw backoffice lager en wordt uw contact via live chat opgevangen door experts tegen een scherpe prijs.

Meer sales en minder kosten!

Met live chat creëert u meer contact met geïnteresseerde bezoekers. Bij adequate informatie uitwisseling met bezoekers zal dit resulteren in meer conversie en leads. Daarnaast zijn de kosten per interactie lager vanwege de efficiëntie van een chatoperator tegenover een telefonist. Met live chat creëert u meer contact voor minder.

Livechat: Meer dan alleen een <strong>contactkanaal</strong>

Livechat: Meer dan alleen een contactkanaal