Online Marketing Manager

LCS Agency is het marketingbureau van LiveChat Service, voortgekomen uit de ontwikkeling van LiveChat Service van pure dienstverlener op het gebied van live chat, naar een data gedreven marketing bedrijf. Net als de hele organisatie groeien onze marketingactiviteiten flink.

Om mee te helpen deze groei in goede banen te leiden, zoeken wij een Online Marketing Manager die van aanpakken weet.

Als Online Marketing Manager van LCS Agency ben je mede verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken en werk je daar zelf in mee. Je helpt het team aansturen en bewaakt deadlines. Je kent de online marketingwereld als je broekzak en weet anderen net zo enthousiast te maken als je zelf bent over de vele mogelijkheden. We hoeven jou niets te vertellen over SEA, SEO, Social Advertising, Google Ads en Analytics. Bovendien weet jij te overtuigen en elke keer de juiste strategie te kiezen voor onze klanten.

Wie ben jij?

Je hebt aantoonbare ervaring met het aansturen, motiveren en coachen van een team. Je hebt concrete werkervaring binnen een professionele marketing organisatie of bureau en hebt een klantgerichte en dienstverlenende instelling. Je kunt heel goed situationeel organiseren, bent stressbestendig en hebt een natuurlijk overwicht. Je bent communicatief vaardig en stuurt op resultaat.

Wij vragen:

  • Een afgeronde HBO opleiding in Marketing, Communicatie of e-commerce

  • Ruime ervaring met online marketing, Social / Display, SEO / SEA, Google Ads

  • Je bent een bouwer en een echte teamspeler

  • Je hebt een talent voor creatieve oplossingen en deinst niet terug voor een uitdaging

  • Je bent een echte doener die niet afwacht, maar gewoon aan de slag gaat

  • Je hebt ervaring met het begeleiden van een creatief team

  • Je bent pro-actief, initiatiefrijk en toont leiderschap

  • Je bent resultaatgericht, probleemoplossend en zelfstandig met een groot verantwoordelijkheidsgevoel

  • Je bent woonachtig in of in de omgeving van Rotterdam

Wat kun je van ons verwachten?

  • Leuke collega’s in een groeiende onderneming

  • Een dynamische werkomgeving vol kansen en heel veel plannen voor de toekomst

  • Veel vrijheid en ruimte voor eigen input en ideeën

  • Een marktconform salaris dat past bij de functie

  • Reiskostenvergoeding op basis van openbaar vervoer

  • Een werkplek in het hart van Rotterdam

Wie zijn wij?

Vandaag de dag is het hebben van slechts een website niet meer voldoende om de bezoekers van deze generatie te bekoren. Menselijke interactie speelt een sleutelrol in het succes als onderneming, zowel offline als online. De afgelopen jaren zijn zaken als social media enorm gegroeid, een teken aan de wand dat mensen behoefte hebben aan menselijk contact.

LiveChat Service biedt een alles-in-een oplossing aan waarmee niet alleen bezoekers direct en real-time worden geholpen maar ook leads worden gegenereerd en/of de verkoop wordt gestimuleerd. Onze LiveChat dienst is dus niet alleen een supportdienst, maar tevens een online marketingdienst.

Met behulp van alle informatie over het gedrag en wensen van bezoekers bieden wij gerichte oplossingen aan en zoeken we de interactie op het geschikte moment op voor de beste resultaten. Bovendien benutten we deze inzichten voor het aanbieden van geoptimaliseerde marketing campagnes voor onze klanten.

Dit is natuurlijk een prachtig marketing praatje, maar waar het eigenlijk op neer komt is dat ons chatoperator team 7 dagen per week 16 uur per dag klaar zit om de bezoekers van de websites van onze klanten te woord te staan met als doel de conversie van onze klanten te verhogen!

Solliciteren op de vacature van Online Marketing Manager? Stuur dan je cv en sollicitatiebrief naar pz@livechatservice.nl. Je hoort snel van ons!

*Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Soort dienstverband: voltijd (40 uur per week)

Livechat: Meer dan alleen een<strong> contactkanaal</strong>

Livechat: Meer dan alleen een contactkanaal