Onze bewezen methode

Versimpel contactopname

De kracht van livechat ligt voor een groot deel in een aantal simpele aspecten die samen een sterke methode vormen om uw servicelevel te optimaliseren. De leidraad in deze methode is het feit dat contactopname wordt versimpeld voor websitebezoekers. Tegenwoordig is de website de eerste en vaak ook enige plek waar consumenten informatie over uw dienst of product opzoeken. De meest logische plek om contact aan te bieden is daarom uw website. Nu bieden bedrijven wel de mogelijkheid om een contactformulier in te vullen, of bieden ze de mogelijkheid te bellen of te mailen, maar deze middelen beschikken allemaal over een bepaalde barrière.

Livechat is laagdrempelig

Contactopname via livechat beschikt niet over een dergelijke barrière, livechat is namelijk laagdrempelig. Het middel is anoniem, makkelijk in gebruik en wordt via een proactieve melding in beeld gebracht. Het feit dat livechat te gebruiken is via het kanaal waar men op actief is smelt deze eigenschappen samen tot de gemakkelijkste manier om contact op te nemen. Het gevolg is dat de contactopname van websitebezoekers toeneemt.

Fysieke winkelprincipe

Wij vergelijken deze methode graag met het fysieke winkelprincipe. Gaat u naar een winkel, dan is er altijd een winkelmedewerker aanwezig om u te helpen. Vreemd genoeg is dit online niet altijd het geval. Wij zijn in principe uw online winkelmedewerkers. Uw website bezoekers proberen wij zo goed mogelijk te helpen met als resultaat dat bezoekers converteren of contactgegevens achterlaten.

Livechat: Meer dan alleen een <strong>contactkanaal</strong>

Livechat: Meer dan alleen een contactkanaal