Onderscheidend vermogen

Nederland staat bekend als een van de best presterende landen op gebied van doorstuderen middels cursussen. Aangezien er ontzettend veel cursusaanbieders zijn én cursisten vaak door de bomen het bos niet meer zien, is het van belang om je te onderscheiden en potentiële cursisten zo goed mogelijk van dienst te zijn. Livechat biedt hier uitkomst bij.

Livechat als toegevoegde waarde voor uw cursusaanbod

De opkomst van digitale cursussen heeft de drempel om een cursus te doen flink verlaagd. Ook de noodzaak om als werknemer en als mens te blijven ontwikkelen draagt bij aan de toenemende vraag naar (online) cursussen en opleidingen. Niet alleen de vraag, ook het aanbod van cursussen en opleidingen wordt steeds groter. Het is daarom essentieel om u als cursusaanbieder te blijven onderscheiden van de overige aanbieders. Een trend die door deze ontwikkelingen in gang is gezet is het steeds beter voorzien in informatie en het kunnen aantonen van kwaliteit. Dit speelt met name online gezien een grote rol. Er wordt namelijk steeds meer gedaan om bezoekers en klanten zo goed mogelijk te helpen. Voor cursusaanbieders een reden om te kiezen voor een chat mogelijkheid waarmee het opnemen van contact makkelijker wordt gemaakt.

Veel websitebezoekers zitten nog in de oriëntatiefase en willen vooral algemene informatie over de opleidingen en/ of cursussen. Op de website van een cursus- of opleidingenaanbieder staat over het algemeen ontzettend veel informatie over de cursussen en opleidingen. Hierdoor wordt het voor websitebezoekers moeilijker om de benodigde informatie te vinden en is de kans dat zij de website verlaten aanzienlijk hoger. Juist doordat de bezoekers nog in een oriëntatiefase zitten, is dit contact ontzettend waardevol. U krijgt namelijk de mogelijkheid om mensen over de streep te trekken door ze van alle benodigde informatie te voorzien. U verschaft via de Livechat niet alleen de informatie op een snelle en makkelijke manier, u creëert ook vertrouwen. Deze eigenschappen zorgen ervoor dat uw bezoekers niet verder zoeken, maar zich uiteindelijk bij u voor een opleiding of cursus inschrijven.

Kansen livechat als conversiekanaal

Een onderzoek van CBS toont aan dat vooral jongvolwassenen (leeftijd tussen 25 en 35 jaar) een opleiding of cursus volgen. Deze doelgroep staat ook het positiefst tegenover het gebruik van een chatfunctie. Het inzetten van livechat draagt daarom niet alleen bij aan de klanttevredenheid, maar u speelt ook in op de behoeften van een alsmaar groter wordende doelgroep. Onze chatoperators volgen veel trainingen, waardoor u er zeker van kunt zijn dat al uw bezoekers professioneel te woord worden gestaan.

 

Aan de slag met LiveChat!
Opleidingen & Cursussen
Opleidingen & Cursussen
Waarom Livechat uitbesteden?
Waarom Livechat uitbesteden?

Opleidingen en cursussen in combinatie met LiveChat