Optimalisatie van uw website door middel van LiveChat
In dit artikel gaan we het hebben over LiveChat voor uw website en geven we een aantal tips die kunnen leiden tot een hogere omzet en meer tevreden klanten. Om te voorkomen dat bezoekers een website verlaten, zijn veel bedrijven gestart met het toevoegen van “online customer support”. LiveChat heeft de eigenschap om de geschikte oplossing voor klanten te vinden waardoor de service van uw bedrijf aanzienlijk toeneemt.
LiveChat zorgt voor meer Sales:
Wanneer een chat operator in contact komt met een potentiële klant dan kan hij/zij vaak zorgen dat deze klant overgaat tot een aankoop. Dit doet de operator door in te spelen op de behoeften van de specifieke klant. Dankzij de verstrekte informatie kan hij tevens extra producten aanraden door mee te denken met de klant. Naast het verhogen van de conversie worden er ook veel leads gegenereerd.
Gemak voor de klant:
Volgens een recent onderzoek van softwareadvice bleek het volgende; Van de ondervraagden had 56% al eens gebruik gemaakt van LiveChat. 39% heeft er vervolgens nog vaker gebruik van gemaakt. Voor simpele vragen vindt 49% van de ondervraagden LiveChat een zeer handig hulpmiddel.
Een ander groot voordeel dat werd aangegeven is het feit dat de drempel om contact te maken simpeler word. Mensen zijn snel geïntimideerd om de telefoon op te pakken, LiveChat is echter privé en gemakkelijk.
Ga beter de concurrentie aan door LiveChat op uw website te zetten:
De meeste top retail bedrijven bieden geen LiveChat aan op de website. Als u dus een LiveChat zou aanbieden op uw website dan zou dat zeker uw concurrentiepositie verbeteren. Vanwege de eenvoudige manier waarop een LiveChat werkt is het noodzakelijk deze te implementeren als je zo klantvriendelijk mogelijk wilt zijn.
Bent u aan het bezuinigen? LiveChat is bewezen goedkoper:
LiveChat zorgt ervoor dat de meeste problemen al bij de eerste lijn worden opgelost. Deze eerste lijn is over het algemeen een telefoonnummer. Dit is echter achterhaald. Niet alleen kunnen mensen maar één telefoongesprek per keer voeren tevens kunnen ze niet zien wat de bezoeker aan het doen is.
Met LiveChat kunt u meerdere mensen tegelijk helpen, daarnaast ziet u welke pagina iemand voor zich heeft. Dit helpt u snel de wensen van de klant te actualiseren.
Kalmeer uw klanten door middel van LiveChat:
LiveChat is makkelijker te gebruiken. Een bezoeker kan daarom makkelijk een mogelijk probleem melden en geholpen worden. Onze professionele Chat operators zorgen dat elk probleem serieus wordt aangepakt en doorgegeven. Aangezien er echte mensen achter de chat zitten kunnen deze actief aan de oplossing meewerken. Zo kan iedere klant tevreden uw webpagina sluiten.
Wilt u weten hoe LiveChat eruit ziet op uw website ga naar www.livechatservice.nl/preview