Pakkende quotes over mond-tot-mond reclame
Mond-tot-mond reclame is nog altijd belangrijk voor het succes van een bedrijf.
De digitale revolutie heeft hier niet een verandering in gebracht. Sterker nog.
Mond-tot-mond reclame was nog nooit zo relevant als vandaag.
Een trending topic op Twitter of een goedlopende post op Facebook zorgt veel bereik.
Onderschat echter ook niet het uitwisselen van informatie via privé-kanalen.
De volgende quotes in dit artikel helpen je met het inzien van de waarde van mond-tot-mond reclame, voor zover het nog niet bekend was.
Waarom is mond-tot-mond reclame relevant?
“A positive recommendation from a friend is the biggest influence on whether people buy a product.” Paul M. Rand, CEO en voorzitter van de Zócalo Groep.
Een overtuigende tekst, een positieve recensie of een aantrekkelijke korting.
Niets is effectiever dan een goed woordje van een vriend of vriendin.
Het is cruciaal voor een bedrijf om rekening te houden met het effect van mond-tot-mond reclame. Mond-tot-mond reclame bereikt altijd en op een geheel natuurlijke manier een geïnteresseerde doelgroep.
Bovendien wordt het effect van mond-tot-mond reclame geleidelijk aan sterker.
Mensen geloven niet meer in de internet advertenties die gouden bergen geloven.
Wat is de waarde van mond-tot-mond reclame?
“A customer talking about their experience is worth 10 times that which you write or say about yourself.” David J. Greer
Positieve feedback is zeer waardevol. Niet voor niets loont het om tevreden klanten te verzoeken om een goed woordje over jouw bedrijf te doen.
Hetzelfde geldt voor mond-tot-mond reclame.
Het ontvangen van positieve feedback is meer dan enkel het aanbieden van een goed product.
Een uitstekende klantenservice is de beste garantie die je jezelf op dit vlak kunt geven.
Er zijn tientallen al dan niet honderden aanbieders met een vergelijkbaar product.
De klantenservice biedt je een mogelijkheid om jezelf te onderscheiden van de rest.
Zorg voor een ervaring waar men niet over uitgesproken raakt.
Zorg voor een ervaring die men met iedereen wilt delen.
Een livechat klantenservice is een relatief nieuwe mogelijkheid welke veel problemen met bestaande customer support kanalen oplost.
Hoe stimuleer je mond-tot-mond reclame?
“Virality isn’t luck. It’s not magic. And it’s not random. There’s a science behind why people talk and share. A recipe. A formula, even.”
Jonah Berger, professor Marketing aan de Wharton School of the University of Pennsylvania.
Berger heeft een lijst van zes principes die mensen aanmoedigen om over content, ongeacht de inhoud, te praten en te delen, samengesteld. Deze zes principes zijn als volgt:
- Sociale valuta: We delen dingen die goed ons afstralen
- Triggers: Als mensen vaker aan jouw product worden herinnerd, zullen ze er ook vaker over praten.
- Emoties: We zullen sneller iets delen als het een sterke emotie, zoals woede, blijdschap of verbazing, oproept.
- Waarneembaarheid: Hoe zichtbaar jouw product is speelt een grote rol in het succes ervan. Als mensen zien dat er veel over een product wordt gesproken, zullen ze automatisch de meningen over het product overnemen.
- Praktisch nut: We delen vaak dingen die wij als nuttig ervaren in de hoop dat we er ook andere mensen mee kunnen helpen.
- Verhalen: Een verhaal laat een diepere indruk achter bij lezers dan een onsamenhangend stuk. Een verhaal zal dan ook sneller tot een discussie leiden.
Wat is het geheim achter mond-tot-mond reclame?
“You will get more word of mouth from making people happy than anything else you could possibly do.” Jarod Kintz, auteur
Het is van belang om niet het doel uit het oog te verliezen.
De bovenstaande principes kunnen je helpen met het stimuleren van mond-tot-mond reclame.
Het mag echter niet zo zijn dat deze inspanningen leiden tot ontevreden klanten.
Het hoofdingrediënt van mond-tot-mond reclame blijft een tevreden klantenkring.
Hoe jij je klanten tevreden wilt houden, ligt geheel aan jezelf.
Durf echter ook beslissingen te maken die je als bedrijf onderscheid van de rest.