Retargeting by Textmining

Wat is retargeting by textmining?

Retargeting by textmining wordt gebruikt om advertenties naadloos aan te laten sluiten op de behoeften van de klant. Tot op heden werd er voor het inzetten van een advertentie vooral gebruik gemaakt van data verkregen uit online klikgedrag, inmiddels zetten bedrijven hier steeds vaker een chat voor in. Dit zorgt niet alleen voor klantinformatie, maar u weet ook precies wat je doelgroep van jouw bedrijf of diensten vindt. Onze LiveChat genereert namelijk grote hoeveelheden klantinformatie die vervolgens goed gebruikt kunnen worden bij het inzetten van passende advertenties.

Er worden voor retargeting by textmining uitsluitend chatgesprekken met uw klant geanalyseerd. Dit zorgt er niet alleen voor dat de advertenties een stuk persoonlijker worden, maar ook dat de kans op conversies aanzienlijk wordt verhoogd. Het met advertenties inspelen op klantbehoeften zorgt er namelijk voor dat je bedrijf of product weer in ‘top of mind’ van de klant komt. Deze persoonlijke advertenties zorgen ervoor dat je de klant opnieuw triggert en hij sneller tot koop zal overgaan.

Retargeting by textmining: hoe werkt het?

Retargeting by textmining maakt het mogelijk om zelf te bepalen welke keywords je wilt analyseren. Een bedrijf dat kantoor- en werkplekken aanbiedt kan bijvoorbeeld de volgende keywords instellen: ZZP, multinational of flexibele werkplek. Zodra een van deze woorden in een chat voorkomt, vangt ons systeem dat op. Alle informatie die wij in de chatgesprekken over deze onderwerpen ontvangen worden vervolgens gebundeld, en uiteindelijk ingezet om je doelgroep van een zo’n persoonlijk mogelijke advertentie te voorzien.

De ingestelde zoekwoorden zorgen er namelijk voor dat wij de bezoeker heel specifiek kunnen retargeten. Zodra de bezoeker op een andere website terechtkomt, kan er een banner getoond worden die speciaal is afgestemd op een van deze onderwerpen. Iemand die in een chatgesprek heeft aangegeven dat hij/ zij een ZZP-er is en graag gebruik wil maken van een flexibele werkplek, krijgt een advertentie te zien waar een flexibele werkplek voor ZZP-ers wordt aangeboden. Juist omdat de klant hier net via een persoonlijke benadering mee bezig is geweest, zal de banner extra opvallen. Daarnaast draagt het aanbieden van een chatfunctie mee aan klantenbinding, wat uiteindelijk voor trouwe en betrokken klanten kan zorgen.

Waarom LiveChat Service?

LiveChat Service heeft zich volledig gespecialiseerd in klantcontact en het optimaliseren hiervan. Het doel van LiveChat Service is dan ook om door middel van een persoonlijke benadering zowel de klant als het bedrijf te helpen. Wij geven de websitebezoeker de mogelijkheid om middels een chatfunctie direct vragen aan je bedrijf te stellen en klachten en opmerkingen kunnen gelijk opgepakt en verholpen worden. Iets wat tegenwoordig ontzettend belangrijk is in deze snelle wereld. Het niet oppakken van een klacht kan namelijk voor een flinke deuk in je imago zorgen.

 

Gebruik chat als een databron voor effectievere retargeting!

Gebruik chat als een databron voor effectievere retargeting!