Schrijf betere content met de volgende content marketing citaten
Tegenwoordig is het lastig om op te vallen zonder content marketing. De concurrentie is online is moordend. Je wilt er voor zorgen dat jouw merk en jouw product met hoofd en schouders boven de rest uitsteekt.
Content marketing is de afgelopen jaren erg in trek bij bedrijven. Het speelt een grote rol in het bouwen van relaties met klanten, het versterken van het imago van jouw bedrijf en het creëren van een aanwezigheid op het internet. Uit een enquête blijkt dat 89% van de bedrijven van mening zijn dat content marketing werkt.
Content is de reden waarom mensen je website blijven bezoeken. Ze willen je blog lezen, knowledge base raadplegen of case studies bekijken.
Over content marketing is dan ook het nodige geschreven en gezegd. In dit artikel komen vijf content marketing citaten aan bod die je meer inzicht geven over deze discipline binnen online marketing.
Content marketing citaten
Zoekmachines zijn in de jaren ‘90 ontstaan omdat het vinden van websites en content op websites een lastige oefening was. Nu zijn deze features samengevoegd en halen zoekmachines nuttige websites op. Daarom is het belangrijk om content te creëren en tegelijkertijd rekening te houden met SEO. Zonder SEO is content een vogel zonder vleugels.
Als je content creëert, dan wil je dat mensen het ook lezen. Daarom zul je op de hoogte moeten zijn naar de termen waar mensen naar zoeken op zoekmachines. Schrijf content waar mensen behoefte aan hebben.
Content marketing citaten
Het is één ding om te weten waar mensen naar op zoek zijn, maar iets anders om hen ook van antwoord te voorzien.
Laten we eerlijk zijn – het internet staat vol met content van slechte kwaliteit. Wellicht heeft dit te maken met een gebrek aan content specialisten of het feit dat veel schrijvers het enkel gaat om de clicks die de content genereert.
Het genereren van verkeer naar je website is één van de redenen waarom je content schrijft. Het is echter niet de enige reden. Als je content aandacht genereert maar deze niet vasthoudt en niet overtuigend is, zullen deze bezoekers zich niet omzetten in meer sales.
Content marketing citaten
Lezers moeten iets kunnen leren van jouw content. Een knowledge base of een blog zijn geweldige manieren om de kopers beter te informeren over de product of dienst die je aanbiedt.
Een knowledge base waarin duidelijk wordt uitgelegd hoe je product werkt scheelt een hoop tijd. Stel eens voor dat klanten telkens per live chat of e-mail terugkomen met dezelfde vragen. Dit betekent dat jouw customer service medewerkers telkens dezelfde antwoorden moeten geven. Een knowledge base verlicht de druk op je klantenservice en geeft klanten de informatie die zij nodig hebben.
Een knowledge base zorgt er ook voor dat je beter gevonden wordt. Als een klant een vraag heeft en in Google het volgende invult: “Hoe kan ik een product terugsturen bij bedrijf X?” dan zal het artikel in de knowledge base naar voren komen. Als je echter geen knowledge base hebt, zal deze persoon contact opnemen met de klantenservice of de moed opgeven.
Content marketing citaten
E-mail marketing is een uitstekende manier om in contact te blijven met je klanten en trouwe lezers. Het maakt het bovendien mogelijk om leads om te zetten naar nieuwe klanten.
E-mail is een effectief medium form-control voor het verspreiden van kennis. Stel jouw nieuwsbrieven dan ook zorgvuldig op. Wanneer nieuwsbrieven nuttige informatie bevatten, zullen zij van waarde zijn voor je lezers en zullen minder mensen zich uitschrijven.
Voorbeelden van onderwerpen die lezers zullen boeien zijn onder andere aankondigingen van nieuwe blogartikelen, samenvattingen van belangrijke gebeurtenissen in de industrie, informatie over webinars en podcasts. Afhankelijk van jouw doelgroep zijn er diverse vormen van content die de lezers als nuttig zullen ervaren.
Content marketing citaten
Content beantwoordt niet alleen de vragen van lezers; het slaat ook een brug tussen jouw merk en de lezers.
Bied lezers de mogelijkheid aan om te reageren op jouw artikelen. Na een aantal comment heen en weer zal er een band tussen de lezer en het merk ontstaan.
Als lezers niet op je site kunnen reageren, maak het dan mogelijk via social media. Het delen van content op social media is een effectieve strategie voor het creëren en bereiken van fans.
Houd kwaliteit van content in het oog
De bovenstaande content marketing citaten maken duidelijk dat content essentieel is voor meer verkeer op je site en het bouwen van een relatie met je lezers.
Deze adviezen zijn echter enkel van toepassing als je daadwerkelijk goede content aanbiedt. Het plaatsen van content zelf zal niet het gewenste effect hebben als het kwalitatief niet goed in elkaar steekt.
Houd de kwaliteit van content altijd in het oog – of je nu een nieuwsbrief, een blog, een knowledge bage of social media profiel bijhoudt. Door middel van content kun je je lezers onderwijzen in een onderwerp dat hen aanspreekt. Tevens kun je met content de kennis om het maximale uit je product of dienst te halen bieden.
Ben jij na het lezen geïnspireerd om content te schrijven? Ga direct aan de slag met het inplannen van jouw content kalender.