Service met focus helpt

Verandering verwachtingspatroon digitaal klantcontact

Met de opkomst van digitaal klantcontact is er veel verandert voor bedrijven en consumenten. De communicatie tussen beide partijen gaat veel sneller. In het verwachtingspatroon van de consument heeft er nog een andere verandering plaatsgevonden: de bereikbaarheid van bedrijven. Waar consumenten voorheen wisten dat bedrijven na 17:00 dicht waren, en hier ook vrede mee hadden, is er nu de verwachting dat bedrijven ook na 17:00 en in het weekend bereikbaar zijn.

Wees bereikbaar met livechat

LiveChat Service voorziet uw websitebezoekers in deze behoefte door via de chat 7 dagen in de week van 09:00-23:00 bereikbaar te zijn. U heeft ook de mogelijkheid om tot 21:00 bereikbaar te blijven. Analyse van onze chatgegevens geeft aan dat ieder bedrijf in ons klantenbestand minimaal 25 tot 30 procent van de chats buiten kantoortijden binnenkrijgt. Een aantal bedrijven laat een percentage zien van rond de 50 procent. Het gemiddelde uit onze database is een percentage van 37,5 procent dat buiten kantoortijden binnenkomt. De waarde van de bereikbaarheid met livechat komt hier goed terug in onze data.

Voordeel van chat uitbesteden

Het feit dat er veel chats buiten kantoortijden binnenkomen toont het voordeel van chat uitbesteden aan. Veel bedrijven die zelf chatten hebben niet de mogelijkheid om personeel van 09:00-23:00 7 dagen per week in te zetten. Wij hebben die mogelijkheid wel. Een gevolg van het niet bereikbaar zijn buiten kantoortijden is dat u ruim 1/3e van de chats mist. Onderzoek van Boldchat toont aan dat bezoekers die chatten 4.5 keer waardevoller zijn dan bezoekers die niet chatten. Met dit gegeven is het aanbieden van de livechat buiten kantoortijden extra waardevol.

Livechat: Meer dan alleen een <strong>contactkanaal</strong>

Livechat: Meer dan alleen een contactkanaal