Teamleider Livechat

Vanuit het hart van Rotterdam zorgt het jonge, ambitieuze team van LiveChat Service jaarlijks voor een flinke groei. Om deze groei ook kwalitatief in goede banen te leiden zoeken wij een Teamleider voor onze livechat diensten.

In deze functie ben je verantwoordelijk voor het optimaal functioneren en ontwikkelen van ons team chatoperators, waarbij professionaliteit en commercie hand in hand gaan. Je bent het eerste aanspreekpunt voor onze klanten en bent verantwoordelijk voor de kwaliteitsbewaking van onze chatdiensten. Je controleert en stuurt bij, geeft scholing en vertaalt de wensen van onze klanten naar interne instructies. Samen met je collega’s sta je voor optimalisatie van onze diensten en denk je mee aan het perfectioneren van het werkproces. Bovendien vervul je een belangrijke taak bij het opvolgen van implementatietrajecten en het met klanten afstemmen van de voortgang.

Wie ben jij?

Je hebt aantoonbare ervaring met het aansturen, motiveren en coachen van een team. Je hebt concrete werkervaring binnen een professionele klantcontact organisatie en hebt een klantgerichte en dienstverlenende instelling. Bovendien kun je commercieel ook goed uit de voeten. Je weet je kennis te gebruiken om klanten te overtuigen en gaat graag het gesprek aan om uit elke samenwerking het beste te halen voor alle partijen. Je kunt heel goed situationeel leidinggeven, bent stressbestendig en hebt een natuurlijk overwicht. Je bent communicatief vaardig en stuurt op resultaat.

Wij vragen:

  • Minimaal een HBO werk- en denkniveau

  • Ervaring op het gebied van customer- en/of sales support

  • Je bent pro-actief, initiatiefrijk en toont verkoopleiderschap

  • Je hebt een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift

  • Je bent resultaatgericht, probleemoplossend en zelfstandig met een groot verantwoordelijkheidsgevoel

  • Je hebt goede kennis en beheersing van MS office en hebt affiniteit met administratieve systemen en procedures

  • Je bent woonachtig in of in de omgeving van Rotterdam

Wij bieden:

  • Leuke collega’s in een groeiende onderneming

  • Een dynamische werkomgeving vol kansen

  • Ruimte voor eigen input en ideeën

  • Een salaris dat past bij de functie

  • Reiskostenvergoeding obv openbaar vervoer.

  • Een werkplek in het hart van Rotterdam

Wie zijn wij?

Vandaag de dag is het hebben van slechts een website niet meer voldoende om de bezoekers van deze generatie te bekoren. Menselijke interactie speelt een sleutelrol in het succes als onderneming, zowel offline als online. De afgelopen jaren zijn zaken als social media enorm gegroeid, een teken aan de wand dat mensen behoefte hebben aan menselijk contact.

LiveChat Service biedt een alles-in-een oplossing aan waarmee niet alleen bezoekers direct en real-time worden geholpen maar ook leads worden gegenereerd en/of de verkoop wordt gestimuleerd. Onze LiveChat dienst is dus niet alleen een supportdienst, maar tevens een online marketingdienst.

Met behulp van alle informatie over het gedrag en wensen van bezoekers bieden wij gerichte oplossingen aan en zoeken we de interactie op het geschikte moment op voor de beste resultaten.

Dit is natuurlijk een prachtig marketing praatje, maar waar het eigenlijk op neer komt is dat ons chatoperator team 7 dagen per week 16 uur per dag klaar zit om de bezoekers van de websites van onze klanten te woord te staan met als doel de conversie van onze klanten te verhogen!

Solliciteren op de vacature van Teamleider livechat? Stuur dan je cv en sollicitatiebrief naar pz@livechatservice.nl. Je hoort snel van ons!

*Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Soort dienstverband: Voltijd

Livechat: Meer dan alleen een<strong> contactkanaal</strong>

Livechat: Meer dan alleen een contactkanaal