Waarom een live chat en waarom zou je hem uitbesteden
Even eerlijk.
Laten we eerlijk zijn. Iedereen die dit leest houdt van geld. Wij houden van geld, u houdt van geld en uw bedrijf houdt zeker van geld. Het is mogelijk niet de missie van uw bedrijf om geld te verdienen, toch is het een zeer belangrijk deel van de organisatie. Zonder geld kunnen uw medewerkers niet worden betaald. Uw research kan niet worden gedaan en uw projecten lopen in het water. Geld maakt misschien niet gelukkig maar het houdt de wereld, en uw bedrijf, wel draaiende.
Een live chat.
Dat u interesse heeft in geld is voor ons dus wel duidelijk. Maar wist u dat u nog een heleboel geld misloopt als u geen live chat op uw website heeft. Uit een onderzoek van ‘Forrester Research’ bleek dat 62% van de bezoekers eerder terug zal komen als er een live chat op de site is. Uit ditzelfde onderzoek bleek dat 38% van de bezoekers dankzij de chat converteerde.
Kosten van een chat.
Nu zult u zich waarschijnlijk afvragen wat iets dat uw conversie zo drastisch verhoogd kost. Niks, een standaard live chat applicatie hoeft niets te kosten. Uiteraard zijn de gratis versies die op internet rondzweven niet altijd de beste. Desalniettemin is een betaalde live chat functie ook niet al te duur. Voor slechts enkele tientjes in de maand kunt u al een professionele live chat functie op uw website implementeren.
Mogelijkheden met een live chat.
Met een professionele live chat zijn er veel mogelijkheden. U kunt bijvoorbeeld afkortingen instellen in de live chat. Zo kunt u door bijvoorbeeld #5 in te typen een volledig antwoord geven op een specifieke vraag.
Een ander voorbeeld is dat u pro actief de chat kunt bemannen, rechts onderin zag u hier zojuist een voorbeeld van. Zo kunt u zelf de conversatie met de bezoeker beginnen als deze op een bepaalde pagina komt of een bepaalde tijd op de site zit. Dit is handig als een bezoeker twijfelt of niet weet hoe hij verder moet.
Dit zijn slechts enkele voorbeelden van de vele mogelijkheden met een live chat. Op de website van de aanbieders staan meestal alle mogelijkheden verteld.
Live chat uitbesteden.
Nu is de vraag natuurlijk waarom u een live chat nog bij ons zou uitbesteden? Dit is niet alleen omdat wij professionals zijn, ook zijn wij naar verhouding goedkoper. Wij zorgen dat uw chats zo snel mogelijk worden beantwoordt. Daarnaast zijn onze chat operators speciaal opgeleid om het maximum aantal leads te verkrijgen en zo veel mogelijk mensen te converteren. Van 9 uur ’s ochtend tot 11 uur ’s avonds staan onze chat operators paraat om uw chat te bemannen. Daarnaast hebben wij geen opstartkosten. Mocht u uiteindelijk niet tevreden zijn dan kunt u na een maand altijd nog afzeggen. Tevens moet u bedenken dat het opleiden van uw eigen chat operator een hoop tijd en geld kost, ook is één chat operator niet altijd voldoende.