HA! Ik kan tegenwoordig niet meer geloven dat ik echt zo dacht. Stelt u zich eens voor dat een man nu een mobiel tevoorschijn tovert, de antenne eruit trekt en begint te bellen. Persoonlijk zou ik heel verbaasd zijn. Hoe kan iemand nou zo achter lopen, toch geen manier van leven op zo een prehistorische manier. Waarop controleert hij zijn e-mail, facebook, whatsapp. Hoe maakt hij foto’s, filmpjes of speelt hij een spelletje.
Zoals de meeste mensen probeer ik met de tijd mee te gaan. Uiteraard is dat niet altijd makkelijk, soms begrijp ik zelf ook weinig van de technologie. Alles gaat namelijk zo snel dat het amper bij te houden lijkt.
Zeker in een bedrijf is het belangrijk om met de tijd mee te gaan. De wereld evolueert, de mensheid evolueert en de bedrijven moeten mee evolueren. Ik ga ervan uit dat u niet met een mobiel rondloopt zoals het plaatje hierboven. Ook uw website, als u die 20 jaar geleden al had, is in de laatste 20 jaar waarschijnlijk tientallen tot honderden keren veranderd. Alles om deze zo efficiënt mogelijk te houden.
Om een goede website te hebben moet deze tegenwoordig aan veel eisen voldoen. Dat betekende voorheen dat uw website duidelijk en origineel moest zijn, snel moest laden en goed vindbaar moest zijn. Tegenwoordig zijn er echter nog veel meer mogelijkheden, met slechts een standaard website bereikt u niet uw volle potentie. De meeste mensen die op uw website zullen komen zijn waarschijnlijk al op duizenden verschillende websites geweest. Ze zijn dus niet al te snel onder de indruk. U moet ervoor zorgen dat uw website net dat kleine beetje extra heeft dat een redelijke website in een goede website veranderd. De helpende hand voor u en uw bezoeker, de kers op de taart, de persoonlijke touch.
Een simpele manier om dit kleine beetje extra aan te bieden is door een live chat te implementeren. Met een live chat kunt u elke klant persoonlijk benaderen en helpen waar dat nodig is. Dit zorgt ervoor dat u persoonlijk contact krijgt met de bezoekers van uw website. Hoewel dit misschien niet heel erg belangrijk lijkt is het iets waar u tegenwoordig amper onderuit kunt. In dit digitale tijdperk eisen consumenten dat alles steeds beter, sneller en makkelijk
er wordt. Er is geen makkelijkere manier om uw bezoekers te benaderen dan een live chat.
Zoals veel bedrijven deden tijdens de opkomst van de technologie kunt u deze vooruitgang uiteraard negeren. Uiteindelijk zult u echter achter lopen op uw concurrenten met live chat. Zoals altijd moet u zorgen dat uw bedrijf en uw website met de tijd meegaan.