Wist je dat? 63% van de winkelwagens is te herstellen met livechat?

  • nick
  • Nieuws
  • apr 13, 2017
  • no comments.

Iedereen die weleens online winkelt doet het: producten in de winkelwagen stoppen om vervolgens de bestelling toch niet af te ronden. Hier kunnen verschillende oorzaken aan ten grondslag liggen. Er kan bezorgdheid zijn over het afgeven van creditcard informatie, onzekerheid over de garantie, of je bent toch niet helemaal overtuigd van het product. Het Baymard Institute heeft van 31 verschillende
onderzoeken data verzameld over het afhaken van bezoekers in de online winkelwagen. Het aantal onaf geronde winkelwagens is schrikbarend hoog: 68% van de bezoekers rond de bestelling niet af. Meer dan twee derde van de potentiële aankopen in de winkelwagen gaat dus verloren.

Forrester Research heeft een schatting gemaakt dat dit op jaarbasis wereldwijd ongeveer 31 miljard euro misgelopen omzet is. In 2013 is er door Forrester Research onderzoek gedaan naar de rol van livechat in de laatste fase van de customer journey. Hieruit blijkt dat 57% van de bezoekers vrijwel zeker de afhaakt wanneer er niet direct een antwoord wordt gekregen. Nu rapporteerde Business Insider in 2015 dat 63% van de verlaten winkelwagens is te herstellen middels livechat. Het effect van livechat zit voor een groot deel in het wegnemen van onzekerheid. Het is vaak ook een spannend moment, het bevestigen van je aankoop. De redenen waarom mensen de bestelling niet afronden zijn procentueel weergegeven in de volgende grafiek.

reden van afhaken

Ook meer uit de toekomst van uw bedrijf halen?

Livechat op uw website of in uw mail helpt potentiële
klanten te converteren naar kopende klanten.