Wist je dat? Een bezoeker die chat 4,5 keer waardevoller is dan een bezoeker die niet chat?
Deze uitspraak is gedaan in een onderzoek van Boldchat. Het livechat benchmark onderzoek van Boldchat uit 2015 maakt gebruik van tientallen miljoenen chats, honderden miljoenen websitebezoeken en miljarden unieke paginabezoeken. Hiermee heeft Boldchat toegang tot één van de grootste livechat gemeenschappen van de wereld.
Een groot deel van het onderzoek belicht het gebied conversie. Voor deze analyse zijn tienduizenden individuele aankopen onderzocht. Eén van de resultaten is dat bezoekers die chatten 60% meer spenderen van bezoekers die niet chatten. Bij mobiele bezoekers is dit percentage zelfs 68%. Daarnaast converteren bezoekers die chatten 2,8 keer eerder dan bezoekers die niet chatten. Met de 60% die chatters meer uitgeven maakt een bezoeker die chat 4,5 keer waardevoller dan een bezoeker die niet chat. Dit betekent dat een website zonder livechat 4,5 keer meer traffic moet genereren dan een website met livechat.
“With an average of 60% larger purchases and being 2.8 times more likely to convert, a chatter is worth 4.5 times as much as a non-chat visitor.”