Wist je dat? De gemiddelde responstijd van onze chat 27 seconden is?
Dit betekent dat een bezoeker na gemiddeld 27 seconden reactie krijgt. Het Customer Service Report van Livechat Inc. uit 2015 laat zien dat de gemiddelde first respons tijd in Nederland 1 minuut en 30 seconden is. Het gemiddelde uit het gehele onderzoek, afgenomen bij 8400 bedrijven uit 21 branches en 118 landen, laat een gemiddelde van 58 seconden zien.
De praktijk leert ons dat wanneer bezoekers langer dan een minuut moeten wachten, ze de chat verlaten. De USP van livechat is dan ook het laagdrempelige contact en de snelle reactie. Door niet op tijd gehoor te geven aan vragen van bezoekers diskwalificeer je een van de belangrijkste aspecten van livechat: direct contact. De mogelijkheid om gebruik te maken van livechat is voor bezoekers reden om niet een mail te schrijven of langs te komen bij de winkel. Pogingen op contact die minder snel een reactie opleveren. Iedere bezoeker wilt snel contact, dus kom bezoekers dan ook tegemoet in deze wens!