Zal mijn omzet stijgen?
We doen geen garanties als het aankomt op het vergroten van uw omzet door het toevoegen van een livechat dienst. Het ligt echter voor de hand dat een bezoeker sneller een offerte zal indienen of overgaat tot een aankoop wanneer deze direct met u in contact kan komen. Het toevoegen van een professionele en betrouwbare livechat dienst zal dan ook in vrijwel ieder geval leiden tot meer leads en verkopen, met als resultaat een hogere omzet.
Het is eenvoudig te verklaren waarom een website met een livechat feature beter presteert dan een website zonder. Door op vrijwel ieder moment op een persoonlijke manier beschikbaar te zijn voor uw bezoekers, schept u vertrouwen. Bovendien houdt u op de aandacht van de bezoeker vast. Wanneer u enkel een formulier indient, zijn de meeste bezoekers alweer vertrokken voordat deze wordt ingevuld.
Door een livechat optie aan te bieden op u site, kunt u uw bezoekers proactief benaderen. Een aanpak waar deskundigen en bloggers op het gebied van online marketing het over eens zijn dat het simpelweg werkt. Er is ook onderzoek gedaan naar de effectiviteit van het aanbieden van een livechat feature. Volgens het onderzoek “Making Proactive Chat Work”, uitgevoerd door onderzoeksbureau Forrester Research, hebben veel bezoekers behoefte aan een helpende hand. 44% van de ondervraagden geeft aan dat de mogelijkheid om ter plekke vragen te stellen aan een medewerker een groot pluspunt is.
Met het aanbieden van een livechat functie met aan de ander kant van de lijn een echt persoon schept u dus vertrouwen en voorkomt u dat uw bezoekers weg klikken omdat de site niet duidelijk is of omdat de interesse vertrokken is.